hopponnys

Alla inlägg under augusti 2012

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 21 augusti 2012 06:56

Hmm idaq börjar skolan efter ett heeelt långt och skönt sommarlov. Sommarlovet gick för snabbt!


Igår red vi RR rundan och jag hade Lord! Han skötte sig galant och jag verkligen litar på han! Jag är riktigt nöjd med att jag köpte HONOM! Kanske var det meningen att Tirza åkte tillbaka?!;)


Mina ponnys är GULD värda och jag skulle inte vilja byta dom mot NÅGOT annat! ;D


Idag ska jag rida Timon :) Kommer bli kuligt :D


//Alice


Btw, måste ringa Ridsportsförbundet idag...


 

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 20 augusti 2012 22:39

Orkar inte blogga något mer idag. Sorry. Men jag är verkligen seg...

Imorrn börjas det igen, sitta fängslad i en skokartong igen..

//Alice

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 20 augusti 2012 20:30

Imorron börjar skolan!!! :( det har gått så sjukt fort hela lovet. Man hann knappt blinka liksom! Det ska väll bli skönt med rutinerna men jag skulle ju hellre ha haft några veckor till... Men det är ju inte alltid kul att bara gå runt hemma och skrota?!


Igår red ja ju ut med mamma. Det gick ganska bra men han kändes lite seg på nått sätt det var så att när ja ville att det skulle gå fort så tyckte han tvärtom och sen var det tvärtom när jag ville att det skulle gå långsamt...


Idag red vi RR. Det var jätte kul men han var lite seg idag så då vart jag lite fundersam men på hem vägen vart det full rulle på honom. Men imorron får han vila upp sig lite! :) för i helgen är det ju tävling på nynäs allsvenskan div 2 med laget! Men jag rider först en för klass och sen laget! Det ska bli skit kul!!!!!
/ Amanda

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 20 augusti 2012 19:20

Nu är det slut, tbx till skolan imorrn! Ska ändå bli rätt skönt att komma tillbaka till de gamla rutinerna och det ska bli jättekul att träffa alla vänner igen! :D idag red vi RR. Vi va borta hela 2 timmar men tog det väldigt lugnt, mest skrittandes. Hästarna tyckte det va väldigt skönt att få sträcka på sig ordentligt! Imon är vi bara i skolan typ 1 timma och vi börjar 8 vilket jag tycker är väldigt onödigt eftersom vi är där så kort tid.:/ men nu ska jag käka, Grillat. MUMS! ;) ciao /T

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 20 augusti 2012 08:24

Imorrn börjas det igen.

//Alice

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 19 augusti 2012 21:42

Sommaren 2012 som alla sa skulle bli den bästa... Jag trodde att det skulle bli som vilken annan sommar som helst men jag hade fel.. Det blev den bästa sommaren någonsin och jag kommer ALDRIG glömma den! Det började med att jag och alla vänner från skolan åkte till grekland tillsammans på konfa läger och hur grymt är inte det då? Ca 40 vänner drar till Grekland ihop! En hel vecka i fina Porto Heli med ca 40 grader varmt varje dag! Härligt!! Och när jag kommit hem sä fortsatte vi leta häst (som vi hållt på med ända sedan förra sommaren) vi tittade på häst efter häst men hittade inget som passade tills jag provade Morriz, jag fastnade för honom redan när han kom skrittandes mot mig i hagen. Det klickade på en gång och det första jag sa i bilen efteråt va att den ponnyn vill jag ha! Vi lyckades få en besiktningstid 3 dagar efter och efter ett par timmars spänd väntan hade jag en helt egen ponny.... Det är mångas drömmar och för mig är det fortfarande rätt svårt att fatta att Morriz blev just min... Jag har ju haft hästar innan men det är en helt annan sak med att själv äga en ponny! Och jag stog ju i ett annat stall förut och där hände både bra och dåliga saker som jag dock inte tar upp här men vissa dagar drog jag mig verkligen för att gå till stallet och så ska det inte vara! Nu har jag bytt stall och jag stormtrivs med Elina, Amanda och Alice! Vi har gått från att bara säga hej till varann i korridoren i skolan till att träffas nästan varje dag och berätta nästan allt för varann! Jag har också varit på träningsläger en vecka och träffat massa nya vänner där! Det va en Grym vecka med stort G!! Väl hemma efter det fick jag äntligen, efter 2 års tjatande, pierca naveln. Och nu, nu är sommaren slut. På tisdag börjar jag 9:an! Sista årskursen i grundskolan. Det avgörande året.. Allt har lixom hänt på så kort tid. 2 oförglömliga månader under mitt kanske 90 åriga liv! Det är ingen tid alls i gämförelse med hela livet men ändå så försvinner det aldrig ur mitt huvud! I år har vi skapat minnen för livet!
SOMMAREN 2012 nu är den slut....
/T

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 19 augusti 2012 20:20

Japp nu har man bakat paj till Goa familjen! Sitter just nu framför tv:n o tittar på Solsidan med pappa o brarsan som käkar paj! :P lite senare kommer ett långinlägg om sommaren 2012... /Tyra

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 19 augusti 2012 19:24

På tisdag börjar skolan... Alla vardagliga rutiner, sitta fängslad vid en bänk hela dagarna, vakna tidigt, sluta senare.. Blä. Bläbläbläblä.

Visst det ska bli kul och träffa vännerna och så igen.. Men kan inte påstå att jag längtar efter att träffa alla.

Vilken "roll" får man det här året? Hästnörd skulle jag gissa på, samma varje år men det är också det jag VILL vara! "Oh.. Där är hon... A hästtjejen du vet?!" yeap eller något liknande;)

Målen med skolan den här terminen blir att göra så gott jag kan Jag vill ha bra betyg och allt det där, jag vill hinna med båda min ponnys. Läxorna SKA fixas detta år, inget slarv här.

Vill ändå hinna med liiite tid utanför hästar och skolan, ibland!
Fast ridningen ska sattsas på nu! Riding i första hand, sedan skolan.. Näe om det hade varit så lätt hade man ju valt det, LÄTT!!

Hmm... Äsch inget mer tråksnack om skolan nu. Nu ska jag bara njuta av det lilla korta som är kvar!!;)

//Alice

Ovido - Quiz & Flashcards