hopponnys

Alla inlägg under augusti 2012

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 21 augusti 2012 21:45

Amanda den busen, nu får hon igen... Kolla vem som gömmer dig under sängen också;)

/Alice

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 21 augusti 2012 21:14

..Är bara förnamnet på denna helg som väntar!;D Med tävlingar då alltså! :) Börjas redan på fredag :D


Då ska jag skynda mig hem från skolan och börja med att hoppa någa skutt i padocken med Lord, bara så att vi ska känna oss mer som ett "ekipage" tills tävlingen, därav bara några skutt för att det blir tävling på söndag. Sedan ska Timon skrittas, kanske barbacka har inte bestämt mig ännu..


Sedan ska alla Timons grejer smörjas och packas inkl. alla mina saker ska också packas! Puh, och så har jag inte riktigt bestämt mig för om jag ska smörja Lords saker då också så slipper jag göra det sen.. hmm får se..!


På lördagmorgonen TIDIGT måste vi åka mot Roo Gård som ligger 2 timmar härifra'. Sedan starta 2 klasser med Timon, L:C & L:B :D Najjs ! :D Hoppas på lite felfritt nu! ;) Men bara bygga självförstroende :)


Efter den långa dagen ska jag ändå ut och fixa allt med Lord tills dagen efter då det är två klasser på Nynäs också!, Först blir det en förklass på 85 cm (L:D+) och sedan blir det laget Div.2, och jag VET att vårat lag kommer att regera! 90cm (L:C) ;D


Lord ska nog bara få skrittas lite och vila upp sig lite inför tävlingen :)


Och sedan blir det samma visa igen på söndagen med Lordis ;D


Love my life ! Och det är inte alls synd om mig efetrsom att det är detta jag lever för :D


// Alice


 

Sitter helt failat men jag hade tappat stigbygeln!!

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 21 augusti 2012 20:51

Oh my hearts,,, Ponnysarna är grymma !!!


Idag red jag Timon och mamma tog lille killen ;) Fast vi red inte tillsammans eftersom mamma slutar  rätt sent! men iallafall så red jag ju Timon och han var så sjukt duktig :)


Körde lite lydnadsövningar och han lyssnar verkligen på mig nu och han lyssnar på vad JAG vill och tar inte egna beslut hela tiden ;D Vi har verkligen hittat varann och jag känner att det kommer gå rätt grymt den här tävlingsäsongen !:)


Med Lord känns det faktiskt också som om att det kommer gå bra, jag litar redan på han 100% och det lixom känns som om att han ALDRIG skulle få för sig att stanna, ALDRIG verkligen ;D Och det är ju braaaa!


Tagga fullspäckad tävlingshelg,,, kör på det i nästa inlägg?? Nääe  JO!


Prinsarna på hög nivå här ;D


// Alice


 



Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 21 augusti 2012 17:59

Har precis fått vårt egetdesignade iphone skal från vb sponsor!!!! LOVE IT!!

Ni med iphone bara MÅSTE klicka in och köpa ett!!! Mums;)

Så nöjd med denna alltså:) och ni kan inte gissa vilka mobiler den kommer sitta på, tro mig, inte alla iallafall;D

//Alice

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 21 augusti 2012 13:59

..Med Amanda på loftet... Nyfikna!?

Ni får veta senare..;)

//@lice

9B

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 21 augusti 2012 10:13

Japp nu va första dagen i 9B avklarad! Känns rätt skönt att va tillbaks i skolan och vi fick ett helt okej schema. De kommer va schemabrytande de första dagarna o de riktiga lektionerna börjar inte förrän på fredag. Det känns iaf rätt skönt! :) men nu ska jag gå till stallet med Alice, Amanda och Moa! ;) ciao /Tyra

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 21 augusti 2012 09:52

Ja som rubriken säger så är den avklarad. Kännsbåde och. Men vi har ganska bra schema då jag trodde att vi skulle få sluta 4 fast vår senaste är 15.10 det är vår senaste och i 6 så var vår senaste 15.15 så det var ju bättre!! :D
// Amanda

Ovido - Quiz & Flashcards