hopponnys

Alla inlägg under augusti 2012

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 23 augusti 2012 21:03

Yes nu har startlistorna kommit upp för helgens startaer med Timon och Lord :D


Lördagen: Startar först en L:C (80cm) med Timon där jag startar som nummer 16 av 17 (y) älskar att starta långt bak :D Sedan startar jag en L:B (90 cm) där jag startar som nummer 2 av 5 :D


Söndagen: Startar först en förklass med Lord som uppvärmning till laget och det är en L:D+ ( 85cm) och startar som nr 18 av 39 :D och sedan ä det laget, och vårt lag startar som lag nr 1, alltså kommer vi att komma 1:a ;D


(16)
 
Minigårdens Timon
Hellekis Timjan - Alcazar ox
Marie HedmanAlice Lennartsson
53

18LennartssonAliceD52Lord of the DarknessSorunda Ridklubb

(y)

//Alice

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 23 augusti 2012 20:43

Hellu, idag har jag hoppat Timon i paddocken som sagt :D det gick sjukt bra och han lyssnade jättebra på mina hjälper o.s.v :D Ronja hjälpte mig hahah;)


Jag hann smörja sadeln, sadelgjorden och föbygeln idag så slipper jag göra det imorrn för jag ska ändå rida barbacka lite skritt imorrn tror jag :)


och så var det ridprofils möte också, det gick bra och nu så är jag uppskriven med Timon på skol-DM! Jag tog inte Lord eftersom att han ska gå allsvenskan två dagar efter! :)


Jag har fått ett nytt linne och en ny ansiktskräm av mammi! :) Hahah och ett hänglås till mitt skåp också kom jag på, tackar ;D


// Alice


 




Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 23 augusti 2012 20:30

Hey! Det blev lite ändrade planer idag! Morriz fick vila istället för jag stannade i stan med frida för båda vi behövde köpa skor. Jag hittade ett par ASsnygga men såklart så fanns de bara i storlek 42 :( bara några nummer för stort... Vi gick i massa roliga affärer med massa konstiga kläder o skor xD Sen så köpte vi nån dricka som hette typ NaturDiet (bild 1) den va skitgod!! Men jag orkade bara halva och på tåget så råkade jag såklart spilla ut typ resten på mina byxor xD och de va så fullt på tåget så vi satt mellan några främlingar.. Asså vi skratta så mycket så jag har fått värsta 6packet! ;) sen så testa vi nån dricka som hette Xubi :3 men nu till träningen igår....
Det började ganska bra men såklart så hade vi några tittiga hinder och Morriz va på sitt extra tittiga humör... Så det blev en del stopp för allt va suuuuperläskigt....! men jag är ändå rätt nöjd för när han hoppade så hoppade han fint! :) och så tränade vi på byten och det går bättre och bättre! Tummen upp för det! :] det blev kanske inte så roligt inlägg men Jaja... Ciao! Och juste jag har inget internet på mobilen förän nästa månad så jag kommer bara kunna blogga när jag är hemma :( /Tyra

VH

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 23 augusti 2012 08:35

Nu sitter vi på bussen påväg till Västerhaninge o därifrån tar vi pendeln vidare till Centralen sen går vi till gamla stan. Hela klassen (28 pers) ska typ springa runt där o göra nå uppdrag... Aja vi slutar iaf inte så sent! Morriz ska ridas lugnt i skogen idag :) skriver om gårdagens träning när jag kmr hem! Ciao! /Tyra

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 23 augusti 2012 07:52

Sitter i kapprummet och väntar på att skolan ska börja. Med mina vänner. Idag ska vi plocka blåbär och göra blåbärspaj.
Ses Hejdå!
// Elina o Cedilla

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 23 augusti 2012 05:46

Vaknade klockan 5 idag... just för att Elvis (katt) hade skitit ner sig. usch. Därför så kommer jag att vara sjuuukt trött idag :'((


Men skit samma får göra det bästa jag kan av situationen  !;)


Idag ska Timon ridas, antingen ett par skutt i padocken eller ridas ut. Men jag får se hur vädret blir o.s.v ;D


Lord ska få vila eftersom att han vart rätt trött igår och därför behöver han en vilodag ;)


//Alice

Du var sötare när du va liten Elvis hahah ;)


 



Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 22 augusti 2012 22:52

E så trött nu så jag Skriver om träningen imon efter skolan! Imon så blire gamla stan me klassen -.- och så ska det såklart regna också.... Usch!!

Men nu ska jag göra som vovven, SOVA! :D godnatti /Tyra

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 22 augusti 2012 21:29

Idag var det hoppträning och det gick as bra han var jätte fin verklingen!! Fast det är han ju alltid! ;) Men det var jätte kul övningar, och dom var bra också. På slutet hoppade vi en bana på 100-110. Vilket gick suuuuper BRA!!!!! Han var verkligen fin asså :') Man blir ju för stolt över sin Prins! 

Det var ett litet snabb inlägg! Jag glömde telefonen hos Alice så det blev ju lite trisst för mig! :'(  


// Amanda & Kingen   

Ovido - Quiz & Flashcards