hopponnys

Alla inlägg under augusti 2012

-

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 16 augusti 2012 21:53

Hejhej bloggish!
Ny skall jag strax hoppa in i duschen och sen ska jag väl typ läsa, se film eller nått tills jag ska sova! ;) idag red jag och Alice en runda som heter ankängen. Man rider längs med kanten på en åker och det är suuuuuperhärligt att galoppera där! Det tyckte hästarna med så ett par riktigt snabba galopper fick vi till xD imon ska ponnysarna få vila och Alice och jag (Amanda??) drar in till stam o käkar och går på bio! Tjejmys! :3 ska bli fett kul!
Idag så har mammi vart på hööks så då köpte hon med lite nytt till mig :D
Ett gold medal club collection och ny gummiboots :) de hade rea på en del saker så shabraket va på 50% ;) synd bara att det inte fanns turkos :( men detta va snyggt med ;D /Tyra

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 16 augusti 2012 14:55

Nu sitter jag på bussen på väg till Ida www.dennisida.bloggplatsen.se hennes blogg titta gärna in!

Idag red jag och King ut i skogen. Först red vi ML rundan och sen red vi ner till en äng. Det gick jätte bra på ML rundan han var lugn och fin lite spänd... Men sen red vi på ängen då var han också jätte duktig. Vi raceade på ängen och det tyckte han var jätte kul han galopperade skit fort!!! Så han tyckte det var super kul!!!
/ Amanda

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 16 augusti 2012 12:27

Rida strax, sedan mocka;)

Hoppträningen igår gick bra, fast han var riktigt pigg och spänd, vilket jag fattar eftersom att han är så ung och oförstående om vart han är! Men han skötte sig ju ändå !;)

Det kommer gå bättre och bättre eftersom att han måste förstå att det är här han kommer bo och att vi inte kommer skada honom ( misshandlad som liten pojk...)

Timon är min kronprins och Lord är min prins ;)

/ Alice

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 16 augusti 2012 10:16

Hello lovers and haters! ;) idag på shemat står:
1. Käka nåt
2. Byta om och sticka till stallet
3. Rida med Alice, ut tror jag
4. Mocka och fixa i stallet
5. Hem och duscha så kanske Moa kommer sen! :)
Jag ska vara så mycket som möjligt i stallet nu de sista dagarna innan skolan! För jag börjar ju 9:an och då blir det ju längre dagar, mera läxor och mera prov... Usch, kan det inte va sommarlov några månader till?? :( men det ska ändå bli kul och träffa alla kompisar igen såklart! Jaow har inget speciellt att blogga om nu så ska gå och käka nu! Byebye! /Tyra

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 16 augusti 2012 08:51

Gick jätte bra han var jätte fin!!! Jag lärde mej på lägret att jag måste hoppa av honom tidigare för om jag inte gör det när det är lite högre höjder så river han. På fram hoppningen på lägret så kom jag mot räcket det var runt 115-120 och då rev han 2 ggr i rad och då sa Johanna som höll i fram hoppningen att jag måste lägga honom längre ifrån för när han kommer för nära hinner han inte lyfta på benen. Men den 3 ggn så gjorde jag som hon sa och jävlar vilket hopp det var en sååå grymt skön känsla liksom!!! <3 så igår på träningen så hoppade jag en bana på 100-110 och det gick jätte bra men jag la honom nära några gånger så fast han rev inte. Han måste ha mycket plats till hindret för då hoppar han med hela ryggen och det är ju så jag vill att han ska göra för allt känns så mycket enklare då han liksom flyger över med god marginal!!!
Älskade ponny du är den bästa som finns!!!!!!
/ Amanda

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 16 augusti 2012 08:44

Hej snart ska jag äta frukost. Undrar bara vad jag ska äta och vad jag ska äta på. Tallrikarna är i diskmaskinen men det verkar som att det är klart nu. Ses Hejdå!!!

// Elina o Cedilla

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 15 augusti 2012 23:02

...header jaoww! Vad tycks? Alice och Amanda har fixat massa med den, duktiga tjejor! Jag tycker iaf den blev skitbra!

Nu har jag ÄNTLIGEN piercat naveln och jag är skiiiiitnöjd! Det gjorde inte ont alls!! Oops där ljög jag lite.. Fast det kändes inte så mycket och det va KLART värt det! Tyvärr så fick mamma inte gå med in i studion så de vart ingen film :( men bild ska ni såklart få! Nu ska jag och min lilla vovve gå och anfalla sängen så vi hörs eller ses eller nåt sånt! Hahha jag vette satan vad jag skriver om men skit samma xD see ya! /Tyra

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 15 augusti 2012 22:22

Yes nu är man brunett;) 1 steg smartare;) Näe skämt åsido :D

//Alice

Ps: Löshår är på.!:)

Ovido - Quiz & Flashcards