hopponnys

Alla inlägg under augusti 2012

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 4 augusti 2012 23:55

Helluu idag har det varit rätt dålig update... Men har veerkligen vart i stallkläderna hela dagen ;)

Gick upp vid 8 och packa ALLA mina grejor, så nu är det gjort!;) Sedan gick jag ut i stallet för att börja pcka Timpas grejor och rida!

Passet gick hyfsat. Han vart så sjukt stark inne i padocken men det var så varmt så tror att han bara försökte springa ifra' arbetet ;) Men därför var det inget hårdare pass. Och imorrn blir det en liten bilresa för dom. Kommer kännas som en pluttekortresa nu när jag åkt land och rike runt på hemliga uppdrag hela sommarn!;)

Efter ridningen åkte vi på ponnySM, vart riktigt många uteslutningar och avramlingar idag:S och en c-ponny gick omkull ..:S Hatar verkligen och se sånt:/

Sedan var det bara åka hem och fortsätta packa... Så nu har jag bara litte duttdutt grejor kvar att packa!:)

//Alice

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 4 augusti 2012 21:58

Förlåt för jag inte har bloggat! Men jag har haft fullt upp.
Först ställde jag klockan på 8 och åt frukost. Sen kom mamma och hämta mej vid 9 och då åkte vi till stallet och packade alla Kings saker inför ridlägret imorron :) Det tog ett tag men jag tror att allt är med! Får man hoppas! Sen red jag ut ML rundan med Alice och sen red vi lite i paddocken. Vi övade på dressyr programmet. Det gick inte så bra för han var okoncentrerad och spänd... Men det är ju mitt fel för jag har inte ridit dressyr på länge! Sen åkte vi och kollade på ponny SM!!! :) det var jätte kul och se dom duktiga ryttarna! Jag tänkte någon gång är det King och jag! ;) men det är en bit kvar att jobba på men kan ju alltid ha ett dröm mål!
Och jag såg Nellie Berntsson! :)
Sen åkte vi hem till stallet igen och då mockade jag. Och då var klockan typ 19.30? Så ni fattar att det liksom inte funnits tid och blogga.

Imorron drar vi på ridläger med alla underbara människor! :D
/ Amanda

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 4 augusti 2012 17:57

Har hjärnsläpp nu asså! Ingen aning om vad jag ska packa och nu börjar det bli brottom!! HJÄLP MIG!! ........
/Tyra

Hejhej! Jag vaknade för typ 1 timme sen men har bara legat och slappat sen dess men nu ska jag upp och äta frukost! :D sen så ska jag packa alla mina ridgrejor sen alla vanliga grejor och sen sticker jag till hööks för sadelvagnen som vi köpte va nå fel på så den ska bytas och sen åker vi till stallet och rider sen packar klart Morriz saker! :) bloggar mera under dagen såklart! /Tyra

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 4 augusti 2012 08:06

Yes jag klarade det! Att vakna klockan 8;) Nu ska jag bara fixa mig och sen blir det ut i stallet ;)

//Alice

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 3 augusti 2012 23:42

Hejj! Sry för bad update men det har vart fullt upp! Rida, mocka, Årsta Runsten, packa osv... Idag red Alice, jag och Elina ML rundan. Det gick bra! Han kändes mjukes kunde inte riktigt jobba honom pga min jobbiga arm :( men det börjar bli bättre nu så förhoppningsvis är det borta till lägret! :) men efter vi hade ridit så fixa vi klart i stallet och sen drog vi till Runsten och kolla på dagens stilbedömning! :) vi va inte där så länge men de va ändå kul att se det lilla vi såg! xD vi hann se typ 25 av B-ponnyekipagen (36 st). De är så sjukt duktiga alla små
B-ponnyryttare! Nu så ska jag strax anfalla min säng men see ya'll tomorrow! :D /Tyra

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 3 augusti 2012 23:41

Hela morgondagen skall ägnas åt att packa. Blä.

Jag ställer klockan på 8 och beger mig ut redan då så att jag kan få saker och ting gjort i tid ;) Timon ska också ridas men han skall inte gå så hårt;)

LÄÄÄNGTAR TILL RIDLÄGRET!!

//Alice

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 3 augusti 2012 23:35

Hej hej! Jag Tyra , Alice, Amanda och en tjej som heter Ida ska på ridläger på söndag. Det ska bli jätteroligt för att det blir första gången jag går på ett riktigt ridläger. Jag har gått på ett vanligt klubbridläger förut men där sov man inte över så det var inte riktigt som ett läger. Ja fast jag kommer ju inte riktigt ihåg hur det var för att jag var ju så liten då. Jag var bara typ 4-5 år gammal då kanske 6 jag kommer inte ihåg. Jag har ridit sen jag var 4 år eller jag fick en häst i julklapp av mamma och pappa. Ja men jag hoppas verkligen bara att det blir jätteroligt. Hejdå ses nu måste jag sova efter som att klockan redan är 23.35 Godnatt ;-)

Ovido - Quiz & Flashcards