hopponnys

Alla inlägg under augusti 2012

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 31 augusti 2012 21:52

Jag har inte bloggat på två dagar jag vet men jag har verkligen inte haft tid eller lust men nu så har jag tid och lite lust! :)

Vi kan ju börja med hoppträningen som gick super bra! Vi övade lydnad det var jätte kul men det var ganska klurigt. Jag tyckte det var jätte kul och det tyckte King också för han var jätte het eftersom att han stog i tisdags. På slutet hoppade vi en liten bana med en trekombenikation ( stavning ) som var lite lägre för det var jätte klurig väg till den men det var två hinder som låg på 110! :D

Igår red jag och Alice Ankiängen. Det var as kul King var så het, hans ben gick typ som trum pinnar!! Så pigg var han jag fick typ inte stop han älskar att rida där han blir så över laddad så det inte är sant! Det är verkligen jätte kul jag sitter där uppe på hans rygg och typ dö garvar!!!! :D
Och idag blev det ingen ridning för det spö verkligen spö regnade men jag tog hand om honom nu på kvällen och tvättade hand ben och svans och borstade och la på honom ett mysigt täcke! Mys mys!

/ Amanda :)

-.-

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 31 augusti 2012 14:59

Påväg till synundersökning -.-' blä fy usch.... /T

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 31 augusti 2012 11:00

Sitter här på en bänk i skolan med Moa ;) Idag är det fredag och sedan helg!

Nästa helg kan bli en av dom bästa!;) Tävla med båda ponnysarna på samma tävling på mitt favvoställe ;)

Mälarhöjden har den bästa banan *enligt mig* och väldigt fina hinder och lagom tittiga är dom också!;)

På Mälarhöjden fick jag och Timon vår 1:a placering tillsamans då vi kom 6:a!;)

Jag har tävlat där 3 gånger och det har varit lika bra där varje gång!:)

Första gången tävlade jag en L:D och en L:C. Jag hade Timon och fick ett stopp i grunden i L:D och kom dubbel0 i L:C'n och då kom jag 6:a!

Anda gången var det en L:C och sedan PAS div.2:) I L:C'n stoppade han på sista hindret i omhoppnknhen och jag flög av hahah ! Jag som körde så snävt och snabbt...!!

Och i laget kom jag felfritt i både grunden och omhoppningen och laget kom 2:a!:)

3:e gången var det min förta start med Poppe och vi fick felfritt i L:D och kom kom precis utanför plac! I L:C'n stannade på ett plank och det var ända gången han stannat med mig den lille köttbullen;)

Stället är helscysst och en stoor sandbana där man hoppar själva banhoppningen dock är framridningen och framhoppningen lite liten... Men funkar!

//Aluce

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 30 augusti 2012 21:54

Timon och Lord har fått en ny bästis... Nämligen en lakris-slicksten som dom inte vill varken skilljas ifrån eller dela med sig av!;)

Det är en mini horse lyx, med andningsfunktion eller någon sånt men den är i smaken lakris och jag funderar på att köpa andra smaker också... Maybeeeee;)

//Alice

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 30 augusti 2012 21:41

Dagen har varit flummig och jag förstår inte hur Tyra pallade med mig på slutet...!XD

Börjades med skolan som jag slutade 12.25 alltså rätt tidigt! Stack hem till stallet aa eller hem då ;)

Började med att rida Lordis med Amanda, han reds på ankiängen vilket gick bra!:D Han var aningen på bettet. Men funkade ändå och med tanke på att han bara är 6 år är han jääätteduktig;)

Sedan red jag Timon med Tyra och vi båda red barbacka.. vi båda var rätt flummiga men allt gick bra och vi tog det bara chill eftersom att Morriz hade tagit Botolism idag :D

Sedan har jag och Tyra vart duktiga och pysslat lite i stallet resten av kvällen!;)



//Alice

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 30 augusti 2012 08:55

Nu har jag kommit hem från läkarn och det gick väl bra. Jag skulle typ ta nån spruta och jag HATAR sprutor :/ men det gick ändå bra. Pappa har ju anmält frånvaro till mig så jag kommer inte börja förrän typ kvart i 12 :O eftersom jag har håltimma och lunch emellan också så nu sticker han och jag till stallet o hämtar Morrizon sen blire åka till Stav för lilla ponnyn ska vaccineras igen ;) sen har jag bara en 45 minuters lektion sen slutar jag :) KACHING! :D /Tyra

Bilden är från den lyckligaste dagen i mitt liv - den dagen då Lidens Cap Amoure blev MIN!

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 29 augusti 2012 21:51

Hoppträningen gick superbra idag! Det är bara galoppombytena som inte sitter till 100 men det fixar vi snart! :) imorrn blire en chill dag, kommer knappt va i skolan för på morronen ska jag till läkarn så så missar jag typ de 2 första lektionen och den 3:e har jag håltimma sen e det lunch som jag nog äter hemma och sen är det Mentor i typ 40-50 min sen slutar jag ;) freakin' grym dag ;D nu blire lästa nån tidning typ sen nana :) puss o hej! /Tyra

Ovido - Quiz & Flashcards