hopponnys

Alla inlägg under oktober 2012

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 31 oktober 2012 20:25

jag är seg.... har precis varit på hoppträning-gick bra!:)

tror jag ska till Poppe imorrn.. !
Kanske hörs imorrn?;)
//Alice

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 30 oktober 2012 19:21

Både igår och idag så red jag Morriz i dressyr i paddocken. Igår red jag ensam och han va han lite osammarbetsvillig och vart lite hängig med huvudet men jag fick till några rena byten. Det börjar verkligen gå bättre med de! Han e så duktig! :D

Idag så red jag med johanna och han va på riktigt bushumör... Så fort jag skulle trava eller galoppera så krullade han ihop sig och gjorde dinosaurieljud! Och hoppade fram!! Hahaha såå sött! Han ville bara springa stundvis! Han e så gullig för man märker när han är på bra humör, han blir jättepigg och busig. Han får lixom dendär glimten i ögat! Skruttisen! :* men jag red lite sen böt jag och Johanna och då testade han ett par gången med henne men hon jobbade honom lite hårdare än vad jag orkade göra och han blev RIKTIGT fin med henne efter en stund! Hon rider verkligen honom bra!

Imorgon så ska jag på halloweenkväll hos en kompis så Johanna ska fixa Morriz imon. :) hoppas han e lugnare imon ;)

/Tyra

Heta? >:)

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 30 oktober 2012 19:21

Både igår och idag så red jag Morriz i dressyr i paddocken. Igår red jag ensam och han va han lite osammarbetsvillig och vart lite hängig med huvudet men jag fick till några rena byten. Det börjar verkligen gå bättre med de! Han e så duktig! :D

Idag så red jag med johanna och han va på riktigt bushumör... Så fort jag skulle trava eller galoppera så krullade han ihop sig och gjorde dinosaurieljud! Och hoppade fram!! Hahaha såå sött! Han ville bara springa stundvis! Han e så gullig för man märker när han är på bra humör, han blir jättepigg och busig. Han får lixom dendär glimten i ögat! Skruttisen! :* men jag red lite sen böt jag och Johanna och då testade han ett par gången med henne men hon jobbade honom lite hårdare än vad jag orkade göra och han blev RIKTIGT fin med henne efter en stund! Hon rider verkligen honom bra!

Imorgon så ska jag på halloweenkväll hos en kompis så Johanna ska fixa Morriz imon. :) hoppas han e lugnare imon ;)

/Tyra

Heta? >:)

(:)

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 28 oktober 2012 18:28

Japp, det är min Poppeplutt som jag börjat rida! Jag är jätteglad eftersom att jag verkligen gillar honom såå pass mycket! Jag ska dit imorrn oxå... men han är NU ute på annons :( Tråkigt att han är lite för svår för Lova för jag verkligen STORMTRIVS att få rida denna underbara ponny! Han är verkligen underbar:) Lurvig är han oxå ;)


Här är hans annons, så om ni vet någon som är intresserade av en awesome B-ponny så kan dom ju klicka in på Poppe!;)


http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=666480


Som sagt, han är awesome! :')


 

//Alice

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 28 oktober 2012 12:40

Hallojsan igår var vi hemma hos en kompis och spelade ett jätteroligt spel och nu är jag påväg till min kompis Frida. Hejdå
// Elina o Cedilla <3<3<3

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 28 oktober 2012 12:00

För nu drar jag till ***** ;)

Kommer bild senare!!:D
//Alice

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 28 oktober 2012 10:18

Godmorgon alla fina! Det blev inte direkt så bröts uppdatering igår från varken mig eller Alice. Men jag och Moa red ut tillsammans, hon på Morriz och jag på King. Det gick jättebra och Morriz skötte sig. Sen på kvällen så kom Danielle och Oskar till mig och vi grillade korv + marchmallows och sen såg vi på film :) de va nån svensk skräckfilm som hette strandvaskaren. Den va rätt bra men Moa och jag låg på varsin sida om Oskar och mosade honom nästan när det va läskigt.. Haha normala? Sen va Danielle tvungen att gå hem och då spelade jg Moa o Oskar pingis sen kolla vi på en annan film som hette Black Sheep. Det va meningen att den skulle vara skräck men den va bara patetisk.. Hahah helt värdelös.. xD den handla om massa får som blev smittade av nåt och började äta människor.. Jätteskum... :P

Nu ligger vi iaf här ihopklämda i en säng och är dötrötta.. Vi somnade typ 3 men vakande ändå nu och det är ju relativt tidigt :3
Idag blire stallet, jag ska rida Morriz lite dressyr i paddocken tror jag :)
/Tyra

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 28 oktober 2012 10:18

Godmorgon alla fina! Det blev inte direkt så bröts uppdatering igår från varken mig eller Alice. Men jag och Moa red ut tillsammans, hon på Morriz och jag på King. Det gick jättebra och Morriz skötte sig. Sen på kvällen så kom Danielle och Oskar till mig och vi grillade korv + marchmallows och sen såg vi på film :) de va nån svensk skräckfilm som hette strandvaskaren. Den va rätt bra men Moa och jag låg på varsin sida om Oskar och mosade honom nästan när det va läskigt.. Haha normala? Sen va Danielle tvungen att gå hem och då spelade jg Moa o Oskar pingis sen kolla vi på en annan film som hette Black Sheep. Det va meningen att den skulle vara skräck men den va bara patetisk.. Hahah helt värdelös.. xD den handla om massa får som blev smittade av nåt och började äta människor.. Jätteskum... :P

Nu ligger vi iaf här ihopklämda i en säng och är dötrötta.. Vi somnade typ 3 men vakande ändå nu och det är ju relativt tidigt :3
Idag blire stallet, jag ska rida Morriz lite dressyr i paddocken tror jag :)
/Tyra

Ovido - Quiz & Flashcards