hopponnys

Alla inlägg under september 2012

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 30 september 2012 20:05

Dagen kunde inte gått så mycket bättre!


Började med Cedilla. Red fram henne. Hon var taggad och VILLE fram till hindren! Hon studsade fram när hon inte fick dra på i 190 och hoppa av 29 meter innan hindet! ;) Men jag var nöjd eftersom att hon känndes så glad!


Tog mig själv en riktig tankeställare i collectionring. Sista starten på denna ponnyn. Sista start på miniponny. Nu fan ska vi ha sjukt kul och krossa motståndarna ;) Körde runt en snabb runda med tid på 15.? och gick upp i ledning, vann klassen och allt var så sjukt bra! Vi hade vunnit vår SISTA tävling tillsammans! VI SLUTADE PÅ TOPP!


Snabbt upp på Timon och hoppa fram, känndes finfint! Jag var aningen okoncentrerad vilket ledde till en halvstilig form, men aja! Vi körde en stabil grund och jag drog på rätt bra i omhoppningen och gick på 14,? sek! Jag hade bättre tid med Timon än cedilla, AMAZING! Tiden räckte till en till VINST! Det var min och Timons första vinst på 1 1/2 år, GOOD!!


Hoppa upp på Lord, framhoppningen gick sisådär eftersom att jag la han för nära ett antal gånger.. Men inga pet eller så, alltså godkänt! Gick in på banan, tappade återigen stigbygeln i omhoppningen men bara ena denna gång! Så det gick bra, jag flöt ut något i svängarna utan ytterstigbygeln men det löste sig super ändå! Fick 16.0 sek och det räckte till ännu en till VINST!

               FINA PONNYSAR HITILLS!


Gick banan. Jag hann kanppt gå 1 varv klart innan dom ropa i högtalaren att jag skulle in på banan RIDANDES!!! Kuta ut och hoppa upp på Timon. Mamma hade gått runt med honom ett bra tag. Skulle gå in på framhoppningen men funktionären sa att jag inte hann. Så jag travade runt i collectionring och sedan direkt in på banan... Galopperade runt lite sedan körde vi bara. Jag kunde inte banan suuuuper sådär men det gick! Fick någon tid som jag inte ens hann höra. Men jag låg i ledningen och vi slutade på en 2:a plats med 3 tiondelar från 1:an och vinsttäcket, attans då ;D Men jättestolt över Timon som ändå gjorde så bra ifrån sig trots 0 framhoppning ! :)


Såg till att hinna rida fram Lord iallafall! Han känndes okej, och sedan var det åter igen bara köra järnet på banan och kriga om vinsttäcket ;) Satan vad han var fin! Han hade grymt bra tempo och vi flög över hindren!! Jag gasade på honom i omhoppningen och det ledde till en vinst med god marginal till 2:an! VINSTTÄCKE WEEEHOOO!! ;)


Fick återigen fina ord från många som tyckte alla 3 hästarna var så fina! En tjej kom fram till mig personligen och berömde Lords attityd på banan och att jag var så modig som vågade rida en sådan svår ponny! ;)


Men hittar man bara Lord, hittar man vinsten! Lord och Timon är lika att rida men ändå olika, svårt att förklara men är jag bara lugn och inte lägger mig i för mycket fixar dom själva det mesta! Luta dig tillbaka och njut av färden ;D


GRYM DAG!!! Jag höll nollan på plats heeela dagen, placering i 5/5 starter, GODKÄNT ! ;D


Some pics!

                             

Anläggningen var så gott som ny! Trevlig personal, fina hederspriser och fina hinder och fint ridhus och bana!


Dock åkte vi bara hem med 4 plaketter eftersom att vi glömde en där OPPS!


Cedilla!

Timon första klassen:

Lords första klass:

Mamma fick inte med Timons andra klass!

Lords andra klass:

// Alice

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 30 september 2012 17:53

Idag var det verkligen vår dag allt satt det var verkligen flaggan på topp!!!!
L:C: var han super fin på fram hoppningen och hoppa super! På banan var han också sååå fin det känns som att det hår upp mycket nu när jag vet vad jag ska göra för att inte störa honom när han hoppar. Jag var felfri i L:C och gick upp i ledning från början men sen var det en tjej som slog mej med 3 tiondelar så de bar ju lite surt men det är inte tokigt med en 2 plats heller! Och det viktigaste är ju inte att få placering utan att det har känts bra inne på banan. Så jag är super nöjd!!!

L:B: han var sååååååå fin!! Jag var lite nervös men på fram hoppningen hoppa han super fint och det kändes jätte bra! Och inne på banan så på dom 3 första hindrena så var han inte riktigt igång men till 4 så vart det tryck i honom och hela banan gick super! Så det blev våran första 0:la i L:B och jag är så lycklig och det räckte till en 5 plats av 38 stycken och det var en regional! Så man kan säga att jag är super stolt över min STJÄRNA!!!
Det skönaste med idag var när jag satt 0:lan i L:B!!!
King idag var du verkligen Kingen av alla på banan!!
Stolt? Svar JA!!!!!

/ Amanda

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 30 september 2012 15:55

Dagen gick hur bra som helst!! Kommer massa filmer och bilder och allt möjligt om tävlingen senare! BRB!
//Alice

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 30 september 2012 12:43

Är JÄTTEnöjd med dagen!! Målet var ju att nolla i grunden och i första klassen (85cm) dubbelnollade vi! :DD Tyra och Morriz 0+0 :D andra klassen fick jag ett stopp på 6:an men det struntar jag fullständigt i för är så 7kt nöjd med båda ritterna på resterande hinder! /Tyra

Nu börjar vi komma igång på riktigt! ;)

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 30 september 2012 05:26

Klockan ringde 5 så nu lite käk i magen sen ner till pollarna :) /Tyra

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 30 september 2012 05:26

Klockan ringde 5 så nu lite käk i magen sen ner till pollarna :) /Tyra

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 30 september 2012 05:18

Idag är det VÅR dag! Det är idag vi ska döda på banan! Det är idag du och jag springer längst fram på ärevarvet med en vacker gulblå rosett flygandes...!:)
//Alice

Ovido - Quiz & Flashcards