hopponnys

Alla inlägg under augusti 2012

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 29 augusti 2012 21:46

Ljug som är sjukt genomskillninga, och ljug över huvudtaget. Usch.

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 29 augusti 2012 21:08

Han är helt enkelt bara grym! Hoppträningen med Timon gick sjuukt bra och i slutet rullade vi 110cm!:D

Vi har idag: Tränat lydnad, tränat svåra svängar och BÄST AV ALLT så har vi påbörjat bygget på vårt självförtroenden tillsammans!:) Love.!

Lord klättrades en gång i sandbacken, han tyckte det var rätt jobbigt så det gjorde jag bara en gång för att inte slita o.s.v på honom:)

//Alice

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 29 augusti 2012 13:37

Idag är jag sjuk och ligger i soffan eller sitter vid datorn hela tiden...Ja det är det ända jag gör och det var det ända jag ville säga!!! :)


Hejdå!

// Elina och Cedilla



Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 29 augusti 2012 07:30

Yes nu beger jag mig till skolan och ikväll blir det hoppträning med Timon :D


Lord ska ridas innan, om jag hinner få till det......


//Alice

 

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 28 augusti 2012 23:01

Nu blire krypa ner i sängen och glömma ALLT i några timmar... Vi hörs när jag har kommit tillbaka till livet! /T

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 28 augusti 2012 21:53

Nu kommer några visste du att om mig och några om Morriz :)

Om mig först då,
Visste du att...?
- Jag ramlade av en häst i hoppningen och fick hennes ben i ansikten och efter det vart jag lite hopprädd men nu är det över.
- Jag är född den 27/12 1998 men ska egentligen vara född den 16/1 1999.
- Jag har hoppat upp 1 klass, alltså går jag i 9:an men ska gå i 8:an.
- Jag tjatade i ca 2 år innan jag fick pierca naveln.
- Till en början så ville jag ha storhäst inte ponny.
- Jag är typ döööökär i Josh Hutcherson!!!!!
- Jag gör dethär inlägget för att jag själv tycker det är kul att läsa såna! ;))

Om Morriz nu,
Visste du att...?
- Det ända vita Morriz har på sin kropp är ett stjärnämne och en liten prick på vänster skinka xD
- Han och hans förrförra ägare skulle ha tävlat lag-SM i fälttävlan.
- Han hatar att rida ut själv, då vänder han sig bara helt plötsligt och vill inte gå frammåt.
- Jag har lärt honom pussas på kommando :*
- Han är startad LA+ (115) med placering och är kavlad till MsvB (120)
- Han är väldigt lättmockad.
- Han rullar sig ALLTID när jag släpper ut honom i hagen...
- Han är oftast väldigt snäll mot andra hästar.
- Hanns favoritgodis är banan :3
- Han är VÄRLDENS BÄSTA!!!

Det blev några fler om Morriz för det va lättare att komma på! :D
/Tyra och Lidens Cap Amoure

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 28 augusti 2012 21:20

Japp, nu är jag anmäld till en tävling!...

Okeeey?! Kanske ni tänker;) Men faktum är att Elina inte ska vara med på den eftersom att hon ska på en handbollscup.. Vilket ger mig chansen att tävla båda mina ponnys!! Yeeah ;D

Så nu är jag jag anmäld till Mälarhöjdens RS med både Timon och Lordis:)

Jag valde att köra på att bygga självförtroende med Timon! Därför startar jag L:D+ och L:C :) Och ärligt talat är jag nöjd med mitt val! Känns riktigt bra att bara köra lite lägre än vanligt och bara bygga upp det självförtroendet jag har haft till honom innan skadan!

Lord startar jag samma klasser! Andra tävlingen och därför tycker jag inte att jag behöver stressa iväg i höjder!:D

//Alice

Lite dyra saker jag vet men det är därför jag önskar mej dom! :)

/ Amanda

Ovido - Quiz & Flashcards