hopponnys

Alla inlägg under augusti 2012

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 13 augusti 2012 15:39

Tömmer bort allt hö.... Men vart fan är Tyra?!;)

//Alice och Amanda

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 13 augusti 2012 11:09

Haha hej! Igår va det ju hopptävling på Skogslotten och jag hoppade 90cm och kom 4:a med Morriz! :D sen så har vi ju haft andra tävlingar och jag kom 6:a i dressyren, 5:a i HH och 1:a i Häst vid Hand! Suuperponny Levererar!! :D Är sååååhäääär nöjd med lägret och saknar redan allihopa! :( Det skulle inte suttit fel med en vecka till..;) Men det är ändå väldigt skönt att vara hemma igen! Idag vet jag inte riktigt hur dagen ser ut.. Morriz ska iaf få stå eftersom det har varit en hård vecka för honom med 2 pass om dagen. Han kommer alltså få ta det lugnt i några dagar nu, bara rida lite lugnt i skogen och mysa! Jag tror att jag sticker till stallet lite senare för nu ska jag ringa mamma och kolla en sak sen hoppar jag in i duschen så kanske jag åker in till henne i stan och fixar en grej men bara kanske kanske ;) hoppas på det iaf! :) annars blir det en chill dag och kanske träffa Danii ;) info kmr senare såklart! /Tyra
Och juste! Grattis igen till nya ponnyn Alice! :*

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 13 augusti 2012 09:11

Igår så var det tävling på Skogslotten och jag tävlade 90 cm med Timon! Jag kom till omhoppning med bara 1 stigbygel ;) För att innan 7:an höll jag ihop han lite och då HOPPADE han fram innan hindret och då typ studsade jag ur sadeln! Men jag hoppade hela banan ändå! Jag tog inte dom snävaste svängarna men kom ändå 2:a! Älskar min lilla plutt Timon :) Och så kom jag 4:a i HH! äääääälskar honom sååå mycket!!! Och jag verkligen längtar tills jag skall tävla honom på Roo gård om 2 veckor!!!


Och jag fick en POKAL när jag kom 2:a i hoppningen!

// Alice


 


Kommer film senare!

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 13 augusti 2012 08:41

Okey,  nu kommer det lite fakta här om Lord! :)

Japp, han heter Lord of the Darkness, ett namn som inte alls passar honom ( Typ mörkrets härskare betyder det) efter som att han är en liten fegis ;) Lord är bara 6 år ( 2006) men en riktig gud:) Man kan verkligen inte tro att han är 6 efter som att han är "mogen". Han har gått 115 cm med vinst! Och jag provred han uppe i sundsvall!


Lord är något lik Timon men Timon är MYCKET mer rödfux än vad Lord är! Lord ställer verkligen upp för sin ryttare, men efter som att han är lite feg av sig måste jag skaffa ett skarpt självförtroende till honom!


Igår så red jag honom hemma för första gången. Det gick superbra även fast att han var lite osäker och spänd i början! Men när vi hade ridit ett tag vart han riktigt avslappnad och mjuk!


Nöjd med honom! :)


// Alice

Ps: Tirza HAR åkt tillbaka, varför kommer jag inte att ta här!



3 hinder 80 cm!



Liten bana 90 cm, han tar första kombinationen på ett studs ;D



dressyr film!

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 12 augusti 2012 22:24

Har redan börjat sakna mina fina vänner från ridlägret och det har inte ens gått 12 timmar.... Nen förhoppningsvis kommer dom upp hit någon gång i år:) Så sjukt många roliga minnen !:'') *mördarblicken*, *guldbäcken*, *ka?* ;)

//Alice

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 12 augusti 2012 17:15

Igår så åkte vi hem fra' ridlägret ... sorgligt men hem måste man ju tyvärr ;) Skämt åsido men hade velat stannat där ett bra tag till alltså! Men iallafall så landade vi hemma runt 4-5. Jag lastade ut Timon och skymtade något i hagen så jag vred på huvudet och så stod...


.... Lena PH där!!! Näe så var det INTE! Men där stod min nya ponny Lord of the Darkness! -va fan?, det var det ända jag typ sa!


Lord som han kommer att kallas kommer ni få veta mycket av ! Kommer mer inlägg sedan så ni får se lite filmer och fakta om honom ! ;)


// Alice


 


Kolla bakbenen!!:D

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 11 augusti 2012 23:21

Nu sitter vi typ 10 stycken i vår stuga och bara slappar, typ byter nummer och så :) imon är det ju som sagt sista dagen... Jättetråkigt! Jag skulle kunna stanna i minst en vecka till, vi har haft såååå kul!! Frukosten börjar halv 8 imon sen kommer föräldrarna typ vid 9-10. Kl 10 börjar vår lilla hopptävling :D jag ska hoppa 90 ;) idag hoppade jag 1 meter på träningen till imon men jag gick ner eftersom Morriz känns rätt trött efter denhär veckan :( men jag är så suuuupernöjd med veckan och det ska ändå bli ganska skönt att komma hem! ;) vi har ju haft massa tävlingar under lägret också så det blir prisutdelning efter hopptävlingen! (satsar på blågult i allt xD hah lr nt!) men nu ska jag väl fixa lite så jag bloggar mer imon om lite saker! ;D see ya'll! ;)
/Tyra

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 11 augusti 2012 10:23

Nu har jag avklarat grenen handy horse och det gick hyfsat. Jag fick 10 straff sekunder eftersom att jag rev lite ^^ men ändå så ligger jag 2:a för tillfället !:)

//Alice

Ovido - Quiz & Flashcards