hopponnys

Alla inlägg under augusti 2012

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 28 augusti 2012 20:43

Okej, uppdatering har inte direkt legat på topp... Skärpning nu! Lite om gårdagen: jag red ut ML rundan, ensam. Och borta vid Moa finns en åker där jag red lite och testade några byten vilket han gjorde nästan klockrent ett par ggr! :D han börjar lära sig nu! Sen idag så hade vi profilridning på skolan och det är att vi får rida en gång i veckan på SORK. Idag red jag på en häst som heter Viola. Hon e typ 170 hör så de va lite skillnad ifrån Morriz :P men hon va helt okej att rida (aldrig ridit henne förr) hon va rätt seg och stel i början och gick upp o ner med huvet och jobbade inte på ordentligt men mot slutet så blev hon mer mjukgjord och tillslut fick jag henne i en stadig form. Sen så tog vi bussen hem och klev av vid stallet. Det va meningen att Alice och jag skulle rida tsm men hon hade glömt att hon inte skulle rida för hon skulle fixa pass så jag ringde Lollo och hon skulle precis till stallet så vi red ut tsm! Vi hade jättekul! Nu ska jag hoppa in i duschen men efter det så kommer ett "visste ni att" om mig och Morriz :) /Tyra

Hahaha bjuder på bilden ;))

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 28 augusti 2012 20:18

Nu ligger jag i soffan och kollar på Robinson. Och förlåt för jag inte har bloggat!! :'O

Igår red jag rundan och det fick jätte bra vi övade lite galopp ombyten ute i skogen och han var jätte duktig!!!! =)

Idag blev det ingen ridning för vi hade ridprofil och den sluta ganska sent och mamma kommer vid 6 så då fick han vila och pappa var snäll och mockade så då stannade jag kvar på ridskolan med Matilda! :)

Imorron blir det den efter länktade hoppträningen som jag alltid ser fram emot!!

/ Amanda

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 28 augusti 2012 17:21

Sorry för dålig uppdatering från oss ALLA, right?! Skärpning.

Just nu är jag på väg och fixa mitt pass för den 11 september åker jag till väääärmen!!!;)

//Alice

.

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 27 augusti 2012 20:16

Förj*vla arg....

.

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 27 augusti 2012 19:34

Förj*vla arg....

:))

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 27 augusti 2012 09:30

Näe, jag bloggade inte igår! Men jag var skittrött efter en hel helg av tävlingar!

Lord skötte sig prima igår! Iförsta klassen kom jag till omhoppning men fick en bom ner annars jade det blivit placering!;) Menmen så är det alltid lätt att tänka:D alltså 0+4 i L:D+ ! Nöjd.

Och sedan var det lagklassen ... Jag fick felfritt!!!! Det var en L:C men eftersom att det regnade så sjukt mycket och eftersom banan var vattendränkt sänkte dom hindern lite! Supernöjd¡¡

Och i omhoppningen fick jag 2 pet men jag körde säkert som jag hade bestämt mig för och han var bara trött skulle jag tro!

Men jag är så sjukt himla nöjd med hela dagen!!

Och jag är verkligen glad att vi bestämde oss för han! Kanske var det meningen att Tirza åkte tillbax?!;)

//Alice

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 26 augusti 2012 21:34

Du är verkligen otrolig min prins!
I för klassen var han jätte fin och det blev en vinst, det var 39 startande och jag vann med 2 sek! I laget var jag felfri i grunden och ett pet i omhoppningen då jag red lite sent över och då vart hindret lite långt men jag körde alla snäva svängar jag hade tänkt så jag är super nöjd över dagen fast det typ vräkte ner med regn när jag red för klassen men sen blev det bättre :)
Man kan inte mer än att älska den ponnyn!!!

/ Amanda

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 26 augusti 2012 21:25

Hejhej! Idag har vi tillbringat 9 timmar på tävlingsplatsen i blåst, ösregn och kyla.... Gissa OM jag e trött nu!? Gick upp halv 7 och åkte sen till stallet med Amanda och Johanna vid halv 8. Hjälpte Amanda med borstningen o sen åkte vi mot NRK! Alice, Elina och Amanda får själva berätta hur det gick men jag kan säga så mycket som att Grönlundsgård är nöjdaaa med dagen...! ;) /Tyra

Ni får bild på Ida Karlsson som vann sin klass med sin C-ponny Dennis (Hero) GRATTIS!!! :D

Ovido - Quiz & Flashcards