hopponnys

Direktlänk till inlägg 30 september 2012

Dagen, kan inte vara mycket annt än NÖJD!

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 30 september 2012 20:05

Dagen kunde inte gått så mycket bättre!


Började med Cedilla. Red fram henne. Hon var taggad och VILLE fram till hindren! Hon studsade fram när hon inte fick dra på i 190 och hoppa av 29 meter innan hindet! ;) Men jag var nöjd eftersom att hon känndes så glad!


Tog mig själv en riktig tankeställare i collectionring. Sista starten på denna ponnyn. Sista start på miniponny. Nu fan ska vi ha sjukt kul och krossa motståndarna ;) Körde runt en snabb runda med tid på 15.? och gick upp i ledning, vann klassen och allt var så sjukt bra! Vi hade vunnit vår SISTA tävling tillsammans! VI SLUTADE PÅ TOPP!


Snabbt upp på Timon och hoppa fram, känndes finfint! Jag var aningen okoncentrerad vilket ledde till en halvstilig form, men aja! Vi körde en stabil grund och jag drog på rätt bra i omhoppningen och gick på 14,? sek! Jag hade bättre tid med Timon än cedilla, AMAZING! Tiden räckte till en till VINST! Det var min och Timons första vinst på 1 1/2 år, GOOD!!


Hoppa upp på Lord, framhoppningen gick sisådär eftersom att jag la han för nära ett antal gånger.. Men inga pet eller så, alltså godkänt! Gick in på banan, tappade återigen stigbygeln i omhoppningen men bara ena denna gång! Så det gick bra, jag flöt ut något i svängarna utan ytterstigbygeln men det löste sig super ändå! Fick 16.0 sek och det räckte till ännu en till VINST!

               FINA PONNYSAR HITILLS!


Gick banan. Jag hann kanppt gå 1 varv klart innan dom ropa i högtalaren att jag skulle in på banan RIDANDES!!! Kuta ut och hoppa upp på Timon. Mamma hade gått runt med honom ett bra tag. Skulle gå in på framhoppningen men funktionären sa att jag inte hann. Så jag travade runt i collectionring och sedan direkt in på banan... Galopperade runt lite sedan körde vi bara. Jag kunde inte banan suuuuper sådär men det gick! Fick någon tid som jag inte ens hann höra. Men jag låg i ledningen och vi slutade på en 2:a plats med 3 tiondelar från 1:an och vinsttäcket, attans då ;D Men jättestolt över Timon som ändå gjorde så bra ifrån sig trots 0 framhoppning ! :)


Såg till att hinna rida fram Lord iallafall! Han känndes okej, och sedan var det åter igen bara köra järnet på banan och kriga om vinsttäcket ;) Satan vad han var fin! Han hade grymt bra tempo och vi flög över hindren!! Jag gasade på honom i omhoppningen och det ledde till en vinst med god marginal till 2:an! VINSTTÄCKE WEEEHOOO!! ;)


Fick återigen fina ord från många som tyckte alla 3 hästarna var så fina! En tjej kom fram till mig personligen och berömde Lords attityd på banan och att jag var så modig som vågade rida en sådan svår ponny! ;)


Men hittar man bara Lord, hittar man vinsten! Lord och Timon är lika att rida men ändå olika, svårt att förklara men är jag bara lugn och inte lägger mig i för mycket fixar dom själva det mesta! Luta dig tillbaka och njut av färden ;D


GRYM DAG!!! Jag höll nollan på plats heeela dagen, placering i 5/5 starter, GODKÄNT ! ;D


Some pics!

                             

Anläggningen var så gott som ny! Trevlig personal, fina hederspriser och fina hinder och fint ridhus och bana!


Dock åkte vi bara hem med 4 plaketter eftersom att vi glömde en där OPPS!


Cedilla!

Timon första klassen:

Lords första klass:

Mamma fick inte med Timons andra klass!

Lords andra klass:

// Alice

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Hejhej! Det var läääänge sen... Haha för er som fortfarande hänger på här så bloggar Alice numera på alsateam.bloggplatsen.se tillsammans med Sandra jaeschke (stavning??) kolla in där riktigt fin blogg! Elina bloggar på elofoto.bloggplatsen.se med Lo...

God morgon jag vaknade av att Lava min katt höll på att leka med något bland mina gardiner. Och när jag kolla hade hon dragit ner min mobil från säng kanten och höll på att leka med den och laddaren. Busig misse jag har! ;) haha! Men idag ska jag åka...

Hejsan till er som fortfarande läser bloggen vilket jag inte tror att någon gör när den inte blir uppdaterad! Men det var väldigt länge sen så jag har Ingen aning om vad jag ska skriva? Jo det gick jätte bra när jag hoppträna sist han var super...

Ovido - Quiz & Flashcards