hopponnys

Alla inlägg under september 2012

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 21 september 2012 06:12

Godmorgon alla vakna! ;) Nu rullar bilen mot Roo-gård och tävling! Jag hoppar en LC+5 som alltså är 95 cm:3 Morriz kändes väldigt taggad imorse och han va på sitt bästa humör, öronen har pekat rakt fram hela tiden från att jag klev in i stallet! ;) :* så vi taggar nu och hoppas på det bästa! ;D /Tyra Och Morriz

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 21 september 2012 06:10

Mot Skol-DM med min glade lille prins!;)
//Alice

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 20 september 2012 21:35

Nu så ska ni få höa om hoppträningen igår..!


Jag hade Lordis och han var såååå fin! Det var precis innan vi skulle hoppa bana då Elina tyckte att cedilla vart för pigg vilket gjode att jag var "tvungen" att hoppa upp och "rida till henne" (hahahah det låter 7kt muppigt...) och så hej!


På B i kombinationen var det ett räcke på 90cm (?) och avståndet var för långt så hon kunde tagit 1,5 språng. Jag försökte trycka av henne på 1 men det skulle inte gå! :D Så Cedilla gjorde det rätta och stannade, missuppfatta mig inte för att det är inte kanske rätt att stanna! Men annars kunde det lixom lika gärna blivit pannkaka av det hela ;D


Och jag satt på Cedillas huvud rätt som det var hahah jag typ ropade till cedilla att dra upp huvudet men då drog hon ner det mer så jag föll helt enkelt av! ;)


Men bortsett från dom busiga grejona var hon fin och jag hoppade bana på 80 cm (?)


Och Lord var ju så fin hela passet! Han har blivit mer avslappnad och hoppar mer med kroppen utan att spänna sig som ett rådjur! ;D PUSS! Och jag hoppade bana på 1m också! WEY ;D


//Alice

 


Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 20 september 2012 21:25

Dagen var rätt kort!


Började med skolan, 8.00 som alla andra normala dar! Men då hade vi minsann håltimme till 10.10, vilket betydde att jag kunde tagit sovmogon lika gärna-.- men jag och amanda gjorde det bästa av sittuationen och gick hem till henne och bakade cupcakes :D Mumma dom är till imorrn på SKOL-DM!!!!


Sedan gick vi till skolan så att vi var där så att vi var där i lagom tid.., haha dock 5 minuter försent... men det gjorde inget för lärarn märkte inte ens att vi inte hade kommit som tur var! ;) Vi hade bara en lektion och sedan en mentorstid som jag knappt räknar som lektion! Plättlätt skoldag helt enkelt!


Sen vart det hem och rida Timon och sedan smörja alla grejor!


Efter allt jox så schampoonerade jag och balsamerade Timons svans och sedan satte upp den i 72 miniflätor ;D


Och sen skulle jag gå in... men nähä då! Amanda hade låst stalldörren med haspen på så att jag inte kunde komma ut! -.- Tog fram mobilen som knappt hade batteri eller teckning och ringde mamma som lyckligtvis svarade och kom och släppte ut mig! ;D HAHAH


Men nu är det bara tagga mot skol-dm imorrn nu! ;D

//Alice  

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 20 september 2012 09:32

Alice och jag har håltimme till 10.10 så då gick vi hem till mej och baka Cupcakes till Skol-DM imorron! Dom vart super goda vi var bara tvungen att smaka! Mmm!!! Vi gjorde på en sån här förpackning som man köper färdig som man bara tillsätter smör och vatten. Här blev resultatet!

/ Amanda & Alice

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 20 september 2012 08:36

Kom till skolan runt 8 och då hade vi håltimme till 10.10 :D weey!

Därför är vi nu hos Amanda och bakar cupcakes!!:D Kommer lägga upp bild senare på mästerverken :D
//Alice

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 19 september 2012 21:46

Hoppträningen gick skitbra! Han känns verkligen på topp nu! Vi taggar tävling på fredag på Roo Gård, en LC+5 och nästa söndag på Drevinge en LD+5 och LC :D WIHOO! ;3 /Tyra

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 19 september 2012 21:28

Serriöst. Orkar inte blogga om hoppträningen nu ikväll för att jag somnar snart typ haha men jag har vart tvungen att ställa om tiden osv!

Ni får inte missa inlägget imorrn... En oväntad vurpa kom från min sida.. Oupa...:0 ;)
//Alice

Ovido - Quiz & Flashcards