hopponnys

Alla inlägg under september 2012

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 29 september 2012 09:47

Nu kör jag, Alice, på en frågestund! Svarar på alla frågor, välj själv- anonym eller annat namn, jag LOVAR att svara ändå! :) Alla med blogg kan få..., en länk ;) Bra nog? ;D


               

//Alice

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 29 september 2012 07:41

Idag är det lööördag. Dagen innan söndagen, Söndag=hopptävling på Drevinge¡!

Alltså ska allt smörjas idag till båda mina små sötbullar (känns konstigt att säga köttbulle till Lord efter som att han inte är så rund, och dom båda är ju faktiskt rätt söta :3 )

Både Timon och Lord ska skos idag. Det var inte så länge sedan men Lords hovar växer i raketfart och dom är riktigt långa nu!!
Det blir som vanligt innan tävling, bara en lugn skritt tur!

Imorrn känner jag mig så taggad, skulle sitta bra med en gnutta självsäkerhet för mig och Timon.! Bara felfritt är bra, placering kan bli svårt imorrn. Det är BRA motstånd, så placering=mycket fart!;)

Lord är jag ju rätt nöjd på om jag tar rätt bett (hahah) och bra runda, komma till omhoppning med ett högre tempo satsa lite !:)

Men vi får väl c hur det går, men om min mobil inte laggar och om jag hinner så kommer jag uppdatera därifra' :D

//Alice

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 28 september 2012 23:30

Nä nu börjar jag verkligen tagga till för denna helg!! Imon ska jag och mammi åka till Lyckås på morronen (öppnar 10) har ett par grejor som måste inhandlas. Efter det blire såklart stallet och rida min 7kt fina ponny! Kvällen tillbringas också i stallet med smörjning och fix inför TÄVLINGEN på söndag :DD jag ska hoppa en LD+5 och en LC, nu hoppas jag verkligen, verkligen VERKLIGEN på en bra runda som jag kan känna mig riktigt nöjd med! Målet för denna gång är att rida en felfri grund och alltså komma till omhoppning. Så nu håller jag tummarna! (y) efter tävlingen så ska allt fixas i ordning och sen måste jag hem och plugga lite. Sen kanske en skojj kväll med vänner? :* THIS I GONNA BE WHAT I CALL A PERFECT WEEKEND! ;D hur sen eran helg ut? :)
/Tyra

Tv

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 28 september 2012 21:51

Sitter och kollar på tv med mamma.
Jag har gjort NO läxan. Det var en ganska rolig läxa man skulle typ leta märken på saker som inte va miljö vänliga saker typ det kanske inte va så kul men det var lätt! Mamma borstar Lava också och hon är lite arg på mamma ( Lava är min katt ) haha hon morrar och har sig lite... Men imorron ska King få nya skor så att han blir fin till tävlingen på söndag!! Och jag ska även smörja, packa, skritta ut en liten stund barbacka!

/ Amanda

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 28 september 2012 11:40

Dåliguppdatering.se från min sida!!!!!!!!
Hoppträningen gick hur bra som helst i onsdags han var som en DRÖM... Han var verkligen en sån där ponny man bara drömmer om. Jag lärde mej väldigt bra hur jag ska göra mot hindrena. Jag brukar lägga honom för nära och nappa honom för mycket i munnen. Men det gjorde jag inte i onsdags utan jag bara höll händerna stilla och det funkade mycket bättre för han hoppade av längre ifrån och hoppade med ryggen. Det kändes som han kunde hoppa typ hu högt som helst!

I helgen blir det en regional på stäket L:C och L:B ( 90-1m) jag är jätte taggad och jag ska göra som jag gjorde på hoppträningen i onsdags!!

Älskar dig min fina PRINS!!! Du är värd mer än allt och lite till!!
/ Amanda

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 28 september 2012 10:33

Nu kan jag andas ut!- Engelska provet gick bra!
//Alice

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 28 september 2012 07:44

"Silver för sunnerbyskolans hopptjejer"
//Alice

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 27 september 2012 21:53

Ska plugga lite nu innan jag lägger mig. Har ju typ 3 prov imon så... /Tyra

Ovido - Quiz & Flashcards