hopponnys

Alla inlägg under september 2012

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 27 september 2012 20:46

Nu kommer filmerna från helgens tävlingar på Färingsö med Lord upp! Ni kan bara inte missa att se förklassen när jag är nära att bjuda på tårta ahhaha ;D

Förklassen


Omhoppning laget, dålig bildkvalite' o.s.v.

//Alice


Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 27 september 2012 19:26

Halloj! Idag red jag ut på Morriz ensam och jag vet inte om jag har sagt det men han är inte alltid så lätt att rida ut på själv eftersom han lätt blir orolig utan de andra hästarna. Då tvärvänder han och börjar galoppera på stället och om man försöker vända tillbaka honom så reser han sig och inte småhopp utan ofta väldigt högt. Men idag gjorde han ingenting ända till slutet av turen där vägen delade sig den ena hemåt och andra gick vidare rakt fram dit jag då tänkte rida (osmart som jag va) men Morriz ville såklart hem och förvandlades vips till en rodeoponny... Han stog alltså mest på 2 ben idag :P Men kvar satt jag iaf så de va ju tur! ;) /Tyra

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 27 september 2012 19:23

Film från gådagens hoppträning! :D Duktiga ponnyskrutt! :'D


//Alice

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 27 september 2012 07:41

Timon kändes super! Han var felfri på hinder hela passet och han har faktiskt äntligen börja suga mot hindren:) Vilket han inte har gjort på länge:D

Det känns som om att han tycker att det är kuligare att hoppa nu än innan!

Jag valde att sänka hindren på banan i slutet till 90 cm för att inte sänka självförtroendet om något skulle gå snett i banan! Men banan gick super och det komme en film senar idag!;D
//Alice

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 26 september 2012 21:15

Timon var SUPER idag på hoppträningen :) skriver mer om det sen!;)
//Alice

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 26 september 2012 15:46

Duktig jag är som sitter här och pluggar till lite music! :3 /Tyra

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 26 september 2012 13:34

Har precis sprungit skoljoggen 7 km och jag fick tiden 50,21 och den tiden är jag skitnöjd med!!!!:D
//Alice

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 26 september 2012 09:31

Nere i skolan nu igen efter gympan, vi pluggade till nåt gymnastikprov så inget springande eller nåt. Nu har jag 80 äckliga No/So minuter framför mig.. Fyyy! Fast sen slutar jag iaf så det e ju trevligt.. :P egentligen så har vi ju Skoljogg på 7km men eftersom jag är förkyld och har ett stört knä så kan jag inte va med. Plus för mig att slippa springa i dethär vädret! Jag går hem istället och pluggar till alla sjuttioelva prov vi har denna vecka... Blää! /Tyra

Härliga vänner...! ;)

Ovido - Quiz & Flashcards