hopponnys

Alla inlägg under augusti 2012

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 11 augusti 2012 00:04

Nu är denba goding min! MIN MIN MIN MIN! Awesome ;) Kommer mer fakta och filmer m.m senare fra' datan näe hag kommer hem!

Lord of the Darknes

//Alice

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 11 augusti 2012 00:02

Dagen har varit rätt bra! Började med att tävla dressyr :) Det var fältävlans debut 2007 som jag inte alls kunde innan men jag lärde mig det på en kväll. Jag red rätt vägar men kan inte säga att jag är Nöjd med stort N.

Timon var lite spänd men vi löste det ändå hyfsat. Halterna vet sisådär och i travökningen tappade han formen till en viss del. Fast nu ska man ju se allt posetivt och det är många grejor eftersom att jag och Timon verkligen HAR kämpat i dressyren och verkligen haft många motgångar så gick det jättebra, han gick i proncip i form hela progr.

Tror INTE att det blir placering i den grenen ;)

Vi har haft shittis-körning vilket jag tror att jag ligger rätt bra till på ;) Imorrn har vi Handy horse och häst för hand och på söndag har vi hopöning!

När vi hoppade på gräsbanan senare idag gick det jättebra trots en avsittning;) Han hoppade alla sorters tittiga hinder utan att ens reagera på dom innan vilket jag är nöjd med!

Tills vi hoppade bana och jag hade två hinder kvar. Jag verkligen kände att vi långt på hindret nen äbdå hoppade jag av, han tänkte ta ett steg till och sedan hoppa men vid det laget hade jag redan landat på andra sidan så bra själv;)

Skriver mer imorrn janske

//Alice

Halloj! Ingen bra uppdatering alls från min sida.. Sry sry ska försöka blogga bättre! :3 idag iaf äre 5:e dagen och första passet ska vi hoppa! :) andra passet blire träning på dressyrprogrammet tills imon. Morriz har kännts väldigt bra i dressyren så jag kanske har en liten chans i dressyrtävlingen! ;) sista dagen har vi också hopptävling och jag ska ta 90 eller 100 cm. :) igår så körde vi de små shettisarna, de va en liten svart som va rätt pigg ( den körde jag ;)) sen så va det en liten fux med ljus man som va väldigt seg... ;) fast som tur e så är det en vinnare på varje ponny! Vinnarna i alla grenar (hoppning, dressyr, körning, städning, handy horse och utställning) utses sista dagen! ;D Jag hoppas på 1 rosett iaf!;) och vetni vad? Vi löshoppade igår och Morriz klippte 120 hur enkelt som helst så nästa gång ska jag sitta på hahaha.... Nu så ska vi ner till stallet. Smörja och fixa lite till träningen ;) see ya'll
/Tyra

Hej idag har det varit en tuff dag och jag är jättetrött. Cedilla var jättestark i dressyren men det fick väl gå bra endå faktiskt. Idag efter dressyren hade vi löshoppning Cedilla hoppade upp till 105. Hon var jätteducktig. Det var bara jag, Amanda, Tyra, Ida och Klara som hoppade. Det var jättekul. Efter löshoppning red vi ut i skogen det gick bra. Ikväll så ska vi köra små söta shettisar, det ska bli jätteroligt. Ni kanske får se lite bilder på shettisarna när vi köra dem. Men nu öppnar kiosken så jag måste gå nu. Hejdå ses! :-D

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 7 augusti 2012 23:45

Helluu my habbibies;)Dressyrpasset gick så sjukt mycket bättre än igår och det känns bra inför "tävlingen"!;)

Hoppningen gick också mycket bättre och vi hoppade bana på 95-100 cm bana ! Jag och Timon fick inga stopp så jg är nöjd :) Han låg på en aning på betet och var väldigt studsig men ändå myyycket bättre än igår som sagt!

Vädret här har inte vart TipTop men det har funkat rätt bra.ändå;) Meeen nu så ska vi sova eftersom att vi går upp vid 7 :)

Btw så ärMatilda lättskrämd...;)

//Alicee

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 7 augusti 2012 22:11

Hellllu idag var Cedilla toppen hon är min lilla sjärna. Jag älskar dig Cedilla puss ! Cedilla var lite trött efter passen kolla bilderna :-D

Helluuu nu är dag 2 slut, och åter igen säger jag tyvärr:/ ;)

Dagen har varit skrattig, hård och bra! Vi gick upp vid 6.45 på morgonen eftersom att jag, Emma, Ida och Elina hade fodringen för hela dagen. Timon var bra i ryggen (lång historia kanske tar det sedan...) och första passet klockan 9 var dressyr!

Timon gick bra i form men PIGG var förnamnet OCH efternamnet ;) Han var verkligen pigg. Jag fick inte stopp på honom vissa gånger;) Men efter passet var ponnyn svettig, det var ett hårt pass på en varm dag:)

Sedan i hoppningen gick det super! Han hade lugnat ner sig 20 grader och allt gick galant;) duuuktig

Och i slutet av dagen körde vi brännboll och självklart vann mitt lag;)

Godnatt!;)

//Alice

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 6 augusti 2012 13:23

Nu har vi precis ätit lunch! :) korv och pasta! :) första passet idag började 9 och vi red dressyr, han va väldigt taggad i början när vi skrittade fram men sen lugnade han sig och i mitten till slutet blev han jättefin! Han bar upp sig själv bra och gick i en rätt bra form (kändes det som iaf xD ) jag ska snart ner till stallet igen för vi ska rida igen om 1 timma ungefär :) då blire gymnastik hoppning typ :Pp vi kommer antagligen blogga mer ikväll om dagen så see ya haters and lovers! ;) /Tyra och Lidens Cap Amoure

Alice vill nog inte att jag lägger upp denhär bilden men man måste ju bjuda på sig själv! ;D

Ovido - Quiz & Flashcards