hopponnys

Alla inlägg under augusti 2012

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 15 augusti 2012 08:22

Nu kommer lite blandade ridbilder på mig och Timon! Kolla hur vi har utvecklats i dressyren asså! :D Kommer fler ifra' hoppningen vart efter! :)


         


   


Min ängel utan vingar..!


// Alice

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 14 augusti 2012 22:54

Puh, imorrn blir det första hoppträningen med Lord!!! Väldigt spänt och lite pirrigt faktiskt!!

Förhoppningsvis får Timon också hoppas lite med Elina!:)

//Alice

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 14 augusti 2012 22:52

Hellu, idag har jag ridit på både Timon och Lord! Dom båda var pigga men ändå nöjd!

Lord red jag på kvällen vilket då vart en fin himmel att fota mot!;)

Imorrn kommer det en liten bildbomb med miniatyrer med pics fra' ridlägret!;D Shiiit vilka fina bilder det är .... Ni får se imorrn habbibies..;)

//Alice

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 14 augusti 2012 11:12

Äter en sen frukost nu sen så blire stallet! /Tyra

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 14 augusti 2012 11:01

... För att jag inte har bloggat på mer än en vecka. Jag har inte hunnit eftersom jag varit på ridläger, det var liksom fult upp hela tiden!
Men nu är jag tillbaka som vanligt igen! :)

Ridlägret var suuuuper bra!! Och det var så kul att träffa Matilda, Vickan och Klara igen vi har saknat dom skit mycket och vi saknar dom redan :'( men vi ska träffas på jullovet! :)
Det var jätte bra träningar på ridlägret jag lärde mej jätte mycket i både Dressyren och Hoppningen och så lärde jag mej på teorien också! Så jag och King utväklades mycket!! En dag red vi dressyr tävling det var fältävlans debut programmet 2007. Det gick as bra han var super fin så det räckte till en 4 plats av 31 st! =) så jag var jätte nöjd! Sen hade vi hopptävling sista dagen och dagen innan red vi banan vi skulle tävla så att höjderna kändes bra. Jag hoppade 110 cm! Han var så jäkla fin när vi skulle känna på höjderna han var typ 10 cm över alla hinder så då var jag hur stålt som helst över min prins. Jag har en förmåga om att lägga honom nära på hindrena men det hår ju inte när det blir lite högre så jag var tvungen att lägga honom längre ifrån och jäklar vilka språng han hoppa med hela ryggen!!! När jag landa jag bara jävlar vilket språng! Det var så himla skönt, så nu vet jag hur jag ska göra så att det blir rätt! :D men på tävlingsdagen var han lite trött så när jag red imot första hindret så var han inte bärädd så då fick vi ett stop men han hoppa de alla andra hinder innan sista då jag tog en för snäv sväng så då fick vi ett stop till. Det är klart man blir besviken men han var säkert trött och jag får tänka tillbaka till dagen innan! För då var han GRYM rent ut sagt!!!!! :)
Älskade ponny!!
/ Amanda

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 13 augusti 2012 21:45

Bläää, saknar mina fina vänner från lägret så sjukt mycket . Vill tillbaka! Sorgligaste var när jag, Vickan, Mathilda och Emma stod och typ kramades i en ring och halvsnyftade hejdå! Och när jag gick mot bilen och tänkte, FAN nu är det ett helt j*vla år kvar tills jag kommer få träffa dom igen. Och när tårarna ville komma när Vickan och jag gick och letade efter Matilda och när sedan Matilda sa- Jag kommer ju att sakna dig!, då ville jag bara snyfta lite! ;'D Men hoppas på jullovet nu!


// Alice    

*Dansar i regnet...*

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 13 augusti 2012 18:48

Japp, som i rubriken så är en HEL bal hö fluffat nu!! Jobbigt var det men nu e de klart och vi sitter och fikar chokladbollar ;) mumsmums! ;D jag åkte inte till stan idag men nån dag denna vecka så ska jag iväg och, BAM BAM BAM... Äntligen ta hål i naveln!! :DD efter 2 års tjatande så ska jag äntligen få ta!! Tack mammsen och pappsen! :** WIHOO! *gladchey.se* ;) /Tyra

Ovido - Quiz & Flashcards