hopponnys

Alla inlägg under augusti 2012

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 3 augusti 2012 17:46

Ja som rubriken säger så är vi på väg hem! Och det är = att jag ska få träffa prinsen imorron!! Glad? Svar JA!!! Saknar honom enormt!!! Mitt hjärtegull!

/ Amanda

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 3 augusti 2012 12:25

Nu har jag mockat Timons box och hunnit käka!:) Jag,Tyra och Elina drar åter igen och kollar på SM fast efter vi har ridit!

Gaaah jag är så pirrig!!!! 4 gången gillt hoppas jag förfan!!:) Ni får veta snart habbibies ;) Dom flesta har redan räknat ut vad det är för något ;D

Men snart får ni som inte fattar riktigt också veta snart snart...;)

//Alice

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 3 augusti 2012 11:17

Nu drar jag ner till stranden och solar och badar!

Idag blir det hem färd mot Sorunda! :) och imorron blir det att vara i stallet kl 9. Jag måste packa och gör ordning allt inför ridlägret. Och om jag blir klar tidigt blir det nog att åka och kolla på ponny SM!! :D men jag vet inte ännu? Men jag bloggar mer sen!

/ Amanda
Bilden är från förra året på ridlägret med min förra ponny Brouwnie!

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 3 augusti 2012 00:51

Såg att det typ inte går att titta på videoklippen här så nu har jag fixat en youtubekanal där vi kommer lägga upp olika filmer som har med bloggen att göra! Än så länge så har jag lagt upp två klipp: Det på mig och Morriz och det på Diva så gå in och titta på de nu! :D


http://www.youtube.com/channel/UC5kmcwUIPzf-2lxiYBc5h-g?feature=mhee


/Tyraaa! :D  

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 3 augusti 2012 00:35

Jag gjorde en film om min förra foderponny Diva! Hon är ett 11:a årigt halvblodssto fast ändå

D-ponny! Saknar henne enormt men hon har det bra hos sin nya familj! 


Vill ni att jag ska berätta om de hästar som jag har haft? :)

/ Tyra
 

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 2 augusti 2012 22:52

Helluuu, idag var jag och kollade på ponnySM! Kulkul och det fanns två butiker med massa finfina grejor och då köpte jag en , eller två grejor som jag är riktigt nöjd med!!! Det var typ lädertrasor av något slag som man kunde dra av lädret med! Jag testade dom på mina stövlar och det var värsta resultatet!


Det mindre bra var att dom kostade 35 kr och jag köpte dom, sedan gick vi till nästa butik där dom kostade 29 kr och det var exakt likadana!! Men det var inte direkt VÄRSTA PENGARNA men känns ändå bara -GAAAAAH!!! Pengar är fortfarande pengar?!


Sedan så red jag ut på åter igen en sen ritt med Tyra och våra ponnys! Jag kom inte in fra' stallet först klockan halv 11 :D Fast vi red ju inte till det ! Vi linimentade dom och pysslade ett bra tag!!


Och nu idag så har jag tapapt rösten och är dunderförskyld och det ska fan inte vara kvar när jag drar på ridläger, då blir jag arg!!;D


Men vi ses i annat inlägg habbibies! :)

// Alice


 


Ovido - Quiz & Flashcards