hopponnys

Alla inlägg under juli 2012

Helluuu! Jag orkade inte blogga igår eftersom att jag var så trött efter allt slitande jobb!!

Men iallafall så hoppade vi terräng igår! Timon hoppade allt, förutom ett dike som gick nedåt lite ;) Hahaa han var så jäkla envis!! Han hade verkligen bestämmt sig för att inte gå över!! Så där stod vi ett bra tag och kämpade med min lilla buse;) precis när han kom fram så stegrade han och vände igen ;) men allt annat hoppade han galant!!:) Han var GRYM på det!:D

Han var inte tittig på något heller,.men det har han inte varit när jag hoppat terräng med han förut!:)

BYE BYE HABBIBIES!:)
//Alice

Inte den bästa kvalitén för jag har fotat med mobilen på datan men dom får duga så länge! ;D

Hei! Sry för min dåliga uppdatering men internätet på min mobil är slut så kan bara blogga hemma.. :(
Men idag på träningen hade vi jättekul fast det inte gick så bra, är skit besviken just nu! Pallar inte berätta allt men titta på bilderna så lär ni fatta...
/Tyra

Menmen, det kan ju inte alltid gå bra.. :(

Det gick sååååå himla bra idag på terräng banan han var inte tittig alls. Han hoppade vartenda hinder utan att titta!! Vi började med att hoppa en liten stock som kanske bara var 60 cm? Det gick ju jätte bra och sen gick vi till som en liten vall grav. Det gick super och sen hoppade vi en vall grav fast med en stock över, den var jätte kul! Därefter gick bi till en pulman grav eller vad de heter. Det var ett ganska stort dike där som man skulle hoppa men det var inget problem för honom. Sen gick vi till en vanlig stock som vi hoppa och det gick ju bra. Sen kom vi till ett ner hopp och sen var det ett galopp språng till ett upp hopp. Den var suuuuper kul men King fattade inte riktigt först men han hoppa ändå. Han litar på mej till 100 av 100% och jag på honom! Efter det hoppade vi en trappa från båda hållen, första gången kom vi i lite seg galopp men han hoppa! :) sen gick vi till en stock pyramid som var ganska smal men det gick så klart bra! Sen gick vi till ett ris hinder som var som ett litet plank under och där trodde jag att han skulle titta lite men icke sa Nicke hoppade ändå! :D sen gick vi mot vatten graven. Första gången travade vi igenom då tittade han lite men jag skänkande på honom och då gick han i. Andra gången galopperade vi igenom då var det Inge problem och sen galopperade vi i vattnet till ett litet upp hopp och sen ett galopp språng till en lite högre stock. Han var så duktig!! Och sista gången hoppade vi stocken ett galopp språng till ner hopp och sen galopperade vi i vattnet. Det var såååååååå himla kul så när hon sa att vi skulle sluta där tänkte jag att vi skulle spola tillbacks tiden och göra om allt det var så häftigt! Det var lugnt det roligaste jag gjort!! Förutom tävlingarna förstås! ;) Du är BÄST KINGEN jag älskar dig mest av allt i hela världen!
Du och jag från botten till toppen!! :D

Är min fina katt Lava. Hon är 1 år och hon bor hemma hos mamma. Hon är ganska tjurig men ibland oftast på nätterna är hon gosig. Men här får ni lite bilder på henne!
En bild är när hon är katt unge!
/ Amanda

För låt för jag typ inte blogga igår men jag hade fult upp. Igår red jag och Elina galopp slingan. Jag red med gummisnodd för att han ska gå i rätt form så jag kan tänka på sitsen. Det gick bra men han var jätte piiiigg. Jag har ökat på hans kraft foder så att han ska bli lite piggare och det gav resultat änsålänge, om han blir för Pigg får vi dra ner igen! Men jag tycker det är kul med lite fart! :)
Idag blir det Terräng på runsten, vi har hyrt hela själva!! :D det ska bli såååååååå kul!!!!! Jag har aldrig hoppat det förut och det tror jag inte King har häller. Han kommer nog vara ganska tittig, spänd och jätte pigg o stark!! Men på slutet kommer han nog inte vara så tittig. Eller vem vet han kanske inte är tittig alls?! Men men jag märker när jag ska hoppa. :)
Och igår kväll åt Elina och hennes familj hos oss. Fast jag, Elina och Max min lillebror bada typ i poolen hela tiden och bastade! :)
/ Amanda

Yeap nu har jag jobbat klart för idag!! Skönt, fast längtar veeeerkligen till imorrn då jag och Timon skall hoppa terräng!!!! Ska bli så kul gaaaaah!!!!

//Alice

Ovido - Quiz & Flashcards