hopponnys

Alla inlägg under juli 2012

Idag red jag och Tyra på volten. Vi red barbacka! :)Först red vi lite dressyr. Jag övade mest på att han skulle gå i rätt form så jag skulle kunna sitta ner i traven utan att det skulle vara så skumpigt, det gick bra. Han blir jätte skumpig när han blir spänd eller går fel i form. Sen ställde vi upp ett litet socker bits hinder och ett galoppsprång till ett räcke. Fast först så var det ett kryss på typ 60? Sen höjde vi till ett räcke på 70 sen 85 sen 100 och sen tillslut till 110!! =D han var bara fööööör grym min älskade prins!!!! Jag älskar han sååååååååååååååååååååååååååååååmycket!!!!!!!!!!!! Han liksom sög mot hindret, han tyckte det var jätte skoj!!
Jag lägger ut en film imorron för Alice får vissa ;) !
Bilderna är inte dom bästa men får duga så länge ;)
/Amanda

Idag efter jobbet så åkte jag direkt till stallet. Jag fick sluta halv 5 ist för 6 så de va nice ;) men bär jag kom så hade inte Amanda kommit ännu så jag gick in till Alice i Elina, vi drack nån vattenmelons smoothie som Alice gjorde :O sen när Amanda kom så hämtade vi ponnysarna o borsta de sen gick vi ner till paddocken. Vi skulle rida barbacka och ta nåt språng :) det gick rätt så bra i början fast han vs lite stel e sidorna och liite slö för skänkeln men det kändes bra! Sen skulle vi komma på en liten kombination men sockerbitar in (typ 40 cm ) sen ett kryss på kanske 60cm. Det gick bra och han tvekade inte sen så höjde vi, hoppade några ggr å sen höjde lite till tillslut så hamnade vi på ett räcke som låg på 110 cm!! xD vi kom in lite slappt så det blev lite långt språng men Morriz rättade till det! Min fiiiiiiiina prins!! Så nu har vi alltså hoppat 110 BARBACKA! :D Wiiihoo! :D jag ska försöka fixa upp en film snart men om det inte går så får Alice hjälpa mig x) men bild kommer iaf! :)
/ en vääldigt glad Tyra! ;)


Första bilden e på 1m, andra på inhoppet och tredje på 110cm:)

Nu har jag och mamma varit och shoppat på Lyckås. Jag köpte mina veredus skydd, ett Lami-cell Schabrak som Tyra och Alice har och ett par sprenger sporrar! :D Happy Happy!!!!!! Jag lägger ut en bild på allt sen men nu får ni en bild på skydden :)
/ Amanda

Blir en missuppfattning före 3:an... 1 meter bana 4 hinder, kanske inte direkt en bana i och för sig :D

Duktiga Timon ;)



 

YES!!!! På onsdag ska alla vi från hopponnys åka och hoppa terräng på Årsta Runstens terrängbana! :D Vi har hyrt hela banan ( Y ) :D


// Hopponnys

Nu säljer jag mitt Hv polo Schabrak i storlek cob. Det är i mycket bra skick då jag endast använt de 3 gånger! ny pris är 600;- och jag säljer det för 300;-
Köparen står för frakt om det ska skickas någon stans! Om ni är intresserade så kan ni bara skriva en kommentar! :)
/ Amanda

God morgon alla. Idag blir det nog lite Dressyr på volten och kanske något litet skutt?! I dressyren ska jag ha gummi snodden för Tessi ridläraren så att jag ska konsentrerad mej på sitsen för när han går fel i form blir han så skumpig så då sa hon gummisnodden så jag bara ska konsentrera mej på sitsen. Men ni ska jag käka frulle :)
/ Amanda

Ovido - Quiz & Flashcards