hopponnys

Alla inlägg under juli 2012

Nu lutar jag mig tbx, sätter lurarna i öronen och trycker på NeYo på högsta volym! Bara en timme kvar hem nu!
/Tyra

Hej! Jag vet att jag inte har bloggat någonting men detta blir mitt första inlägg. :)

Men jag tänckte börja med att säga att jag är 10 år, bor på en liten gård ute i sorunda, jag har en storasyster som oxå är med i denna blogg hon heter Alice. Jag har oxå en B-ponny som heter Cedilla hon är 129,5/ 130 cm, alltså är hon en maxad B-ponny. Jag har en katt som är ganska tjock men söt som heter Elvis. Elvis har en syster som heter Svea men det är Alice katt. Elvis är orange. Cedilla är rödskimmel eller så kan man säga stickelhårig. Jag har tävlat Cedilla upp till L.B och tränat henne upp till L.A Igår så hoppade jag i våran padock jag hoppade bana på 100m som alltså är medelsvår B eller SM. Jag hoppade oxå ett hinder som låg på 110 cm. Imorgon ska jag hoppa teräng för en tränare som heter Åsa Lind. Ni kanske tror att jag hoppar lite för ofta men så är det inte. När jag hoppade 100 m banan så var det bara 4 hinder el. två hinder som jag hoppade två gånger från varje sida jag ska lägga ut filmen någon dag oxå...Men nu måste jag ut och rida på Cedilla, jag ska rida ut med Amanda så vi ses någon annan gång.

Hejdå ses!   

Oj! Jag höll nästan på att glömma. Jag själv har en blogg som heter Elina-Cilla. Alltså www.elina-cilla.bloggplatsen.se ( Klicka på läncken om ni vill komma till bloggen snabbare )  



Här är jag och Cedilla på HBRF när vi kom 1:A



God morron bloggen nu ligger jag på filten i rangsta. Jag ska åka vattenskoter med ring efter! :) och sola ofc ! :)
/Amanda

Står här och väntar på bussen... Inte en bil i sikte. Snacka om att bo på landet;)

/Alice:)

Älskar låten asså! Den rullar om och om igen i lurarna hela vägen till och från jobbet! Stooor HISS till Ne-Yo! (y)

http://m.youtube.com/watch?v=NKTPQDusWMg

Längtar till på onsdag då vi skall hoppa terräng på Årsta Runsten!:D Timon är faktiskt riktigt grym på det och han är inte tittig alls! Jag tror att det kommer gå priiima!;)

//Alice

Yes yes.. Ska berätta lite om dagenoch ridningen!:D Okey, jag gick faktiskt ut i stallet direkt idag! För att jag inte orkade vänta på Tyra och Amanda som skulle komma sent. Kännde att jg skulle få tid med Timon att rykta länge och bara få lära mig ännu mer om hans udda personlighet!:)

Det tog mig ett tag att få bort allt damm men tillslut var det borta!!:) Jag, Elina o Frida byggde upp 2 hinder i padocken som skulle hoppas!:)

Jag började på 70 cm och höjde sedan 10 cm i taget!:) Timon hoppade ALLT!!! Vi hoppade 110 cm och tog bara några språng eftersom att vi ska spara oss tills på onsdag!! Jag kan inte mer än att älska den ponnyn alltså!

Kommer en bilder från idag!!:)

//Alice

Godnatt!


Det går inte förklara med ord hur mycket jag älskar denna ponny!! Han betyder allt för mig!
Lidens Cap Amoure.....det är på riktigt, ingen dröm...

Ovido - Quiz & Flashcards