hopponnys

Alla inlägg under juli 2012


Såg att Tyra inte har hunnit lägga upp sitt filmklipp... Så jag hjälper henne och gör det åt henne :D Fiinfint, och kom ihåg att det faktiskt är BARBACKA och han gå sådär fint ! :) NAJJ


// Aliiice
  


Japp det där är min film från igår när vi red dressyr i padocken! Dom som har sett mig och Timon rida "live" vet ju att han INTE brukar gå sådär fint i padocken! :) Okej jag vet att jag har vääärldens matchande kläder ;) Och jag har varken sporre eller spö :D


// @lice
  

Hellu.. Idag skall jag rida ensam eftersom Tyra inte ens kommer till stallet idag :(

Tar nog rundan och så ska jag försöka få han i ett bra tempo i en bra form!:D Det gick ju så himla bra igår!:)

Imorrn åker jag förmodligen på sommarjobb och ska måla lite..! Måste samla lite så att man kan skämma bort sin lille prins lite hahaha okej jag skojja, men jag ska nog köpa lite ridbyxor och så!:)

BYE BYE HABBIBIES!!:)

//@lice

Idag började jag jobba kl 8 istället för 6 så jag fick lite sovmorgon :) tiderna är uppflyttade så jag kommer börja 7, 9 och 11 nu ist för 6. 8 och 10 :) imon börjar jag 11 asså! Jag slutade halv 6 och då åkte jag hem åt, bör om o sen åkte jag till stallet och skulle rida ut men då hade inte Alice heller ridit så vi red dressyr i paddocken ist. Vi knoppade de för skojs skull och jag red barbacka för första gången, det fick skitbra! Han var sadig i formen i övergångarna, flyttningarna och den förvända galoppen! Han va stadig i princip hela tiden :D jag övade på flyttningar, övergångar, förvänd galopp och lite byten! De går bättre och bättre för varje gång! :D jag ska försöka lägga ut en film på mig och en på Alice strax :) men nu så ska jag duscha så herre! /Tyra

Helluuuu! Idag red jag dressyr i padocken .. det var ny fixat där så det var rätt bra underlag idag :) Jag red rätt sent på kvällen så jag hann rida med Tyra :) Tyra red barbacka men jag red med sadel och skulle nöta lite form och lydnad på honom :)


I början var han stretig och ville bara fram utan att jag kunde få han i form eller sitta ner. Men sen mjukgjorde jag han ett bra tag och gjorde halter och ryggningar. Vilket faktikt gav ett bra resultat! :) Han gick riktigt bra tillslut, skitstadigt och bra i formen!


Men sen helt plötsligt började det komma massa blod i hans dregel ( eller vad man kan kalla det ) Och jag vart rädd att han hade bitit sönder sig i munnen eller något... Men sen kollade jag noga och han hade bara fått en liten rispa på underläppen.. en riktigt, riktigt liten rackare ;) Men alltså var det inget problem med den saken!


I slutet gick han stadigt och jag behövde nästan bara hålla i tyglarna ;) Jag körde L:B programet och det gick superbra! Han gjorde rena byten i fin form, och jag kan knappt fatta att det är MIN ponny! :D


Förhoppningsvis så lägger Tyra upp en film på en liten snutt galopp :)


BYE BYE HABBIBIES!:)

// @lice

 

Nu sitter jag i bilen på väg hem! :) tåg resan gick jätte bra men vi var lite högljudda så jag tror dom andra på tåget var ganska irriterade på oss ... Wops Wops...! Men vi hade ju kul så och dom andra sa inget så. Men när jag kommer hem ska jag nog kolla på datan och då kanske jag slänger in ett litet inlägg då :)
/ Amanda

Det här täcket ,verkligen, vill jag ha! Så himla 7kt smart:) Om man är på en tävling så äre bara att dra över detta genomskillniga regntäckte! Och man ser ändå lixom grejorna under! :) Och så är det en hals på den oxå! HISS!!


 

Nu sitter jag på tåget på väg hem. Idag shoppade vi lite och jag handlade ett iPhone skal, ett linne, shorts och en tröja till. Jag lägger ut bilder sen tror jag?!
// Amanda
Karusellen vi åkte! :)

Ovido - Quiz & Flashcards