hopponnys

Alla inlägg under oktober 2012

Dagen har varit bra! Rätt kort i skolan, vilket alltid är lika skönt! Hade HKK, spanska, lunch och sist mentors tid i en halvtimme! :D Slutade 12.20 :D


Idag red jag Timon och mamma red Lordis.! Jag red Timon inspänd på snodd. Red MLvägen med Tyra:) Timon var sååå fin idag! Jag ska brja rida ut på snodden lite offtare så att han får "dom rätta musklerna" ;) Men inte något mer på snodden denna vecka, för att inte riskera att han får lite träningsvärk till helegn !:)


Super taggad inför helgen! Timon har ju känts för sjukt himla bra dom senaste gångerna ! Ska oxå bli spännade med Lordis i L:B dubuten WAHHAA ! ;) MUMMSIGT SPÄNNADE !;) Hahah;)


Nepp men imorrn är det So-prov :( Men jag fattar verkligen inte vad jag ska träna på?! Aja typ på klimatzooner eller så? :)


Sedan är det HELG!!

//Alice

   

Statistiken e grym just nu! Över 150 unika igår! Ni e GRYMMA! Fortsätt så bara så fixar vi kanske en tävling snart med ett snyggt pris.. ;)
Och jag (Tyra) tänkte pröva på en frågestund igen. Jag svarar 100% ärligt på allt! Så fråga på nu, det spelar ju absolut ingen roll heller om du vill vara anonym eller inte utan jag svarar ändå! Och de 2 som frågar mest får varsin FET länk! ;D

Red ut Morriz idag och han va jättefin, jobbade på i en bra form i princip hela tiden. Musklerna på halsen börjar komma nu, YES! ;) Det känns som om tävlingen i helgen kommer gå super! Nu drar jag mot utvecklingssamtal.. Ojojoj :P
Och glöm inte att slänga in ett par frågor nu! ;) / Tyra

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 11 oktober 2012 06:29

Bra!! Kollade statistiken från igår och såhär mycket läsare har vi ALDRIG haft!!!! Fortsätt såhär så kan vi fixa en bloggtävling!!!;)

//Alice

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 10 oktober 2012 22:37

..men jag har annat att göra också, right? ;) hoppträningen idag gick iaf bra, jag hoppade ju som sagt utan sporrarna och han var något segare än vanligt men annars så funkade det lika bra! Han stannade bara till en gång men sen hopade han stillastående och sen rev han en gång men det var allt! Det går frammåt asså! *STOLT* ;) och jag börjar bli lagom taggad inför helgens tävling! ;) skitkul, när man kommer ut från banan så vill man bara in igen även om det inte har gått bra. Är det bara jag som får värsta kicken av tävlingsbanan? ;D Nästa helg kaaaanskee det blir en tränings pay and jump och isf så hoppar jag 90-100 :) vi får C hur det blir.. På tisdag har vi stalldag med ridprofilen och jag vill ha med Morriz sååhääääär mycket men pappa kanske inte kan köra... :'( Då kommer vi iaf rida en hopp"tävling" och en dressyr"tävling". Ska bli skojj! Men nu blire sängen och sova. Natti! /Tyra

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 10 oktober 2012 21:30

Idag var de som sagt hopptränig..... Jag hade en taggad Timon! Han hoppade på stället innan hindren och han ville bara fram!!


Timon var fin hela passet!:D


Tyvärr så vart det ett litet missförstånd mellan Poppe och Lova. Så Lova gled över halsen och vart lite skraj. Han stannade efter hindren... Buse ponny! Så då fick jag för första gången på 100 år känndes det som hoppa upp på Poppe och hoppa klart banan på honom och vara mycket bestämmd. Jag hoppade en bana på 85-90 cm! Men han var sååå fin min lille köttbulle! Det kommer fixa sig och dom kommer vinna i helgen ;)


Timon och jag hoppade en maxad 90cm bana. Han veerkligen bjöd idag så det var riktigt kul!! Han har inte varit i en sådan bra form på läänge! Så nu vill jag bara ut på banorna och köra en ny start på L:B och visa vad vi egentligen går för! :)


LOVE to you my little pony!


 

//Alice

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 10 oktober 2012 13:20

Sitter och har matte-.-' *kräks*
/Tyra

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 9 oktober 2012 21:45

Jaa Alice har ju redan skrivit om vad som skulle ha blivit dagens ridtur men mer blev massa kaos nedanför hästryggen.. Allt gick ju som tur va bra ändå! Nästa gång så tror jag att vi tar skogen istället för bilvägen i alla fall. ;)

Tänkte skriva Morriz "schema" denna vecka:

Ons: Hoppträning i Grödby. Ska hoppa utan sporrarna och C hur det går.. :O

Tors: Uteritt ML. Bara vanligt, rätt lugnt men rida i alla gångarter och försöka forma ändå :)

Fre: Uteritt ML igen. -------||-------

Lör: Skritta ut barbacka, kanske trava lite. Och sen smörja alla grejor till Sön.

Sön: TÄVLING PÅ HEMMAPLAN (sork) ! ;D WIHOO! :D

/Tyra ;)


Ed Sheeran = BÄÄST! ;) My love? :3

Ovido - Quiz & Flashcards