hopponnys

Alla inlägg under oktober 2012

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 9 oktober 2012 21:38

Nu ska jag gå och sova.. ZzzzzZ

Imorron är det hoppträning det ska bli jätte kul!
Idag vilade King. Jag mockade bara och smörjde mina stövlar, magplattan och tränset till träningen imorron. Så det var ju bra!
Idag var det ju ridprofil också och jag fick rida Cezar. Jag trodde att han skulle vara seg och tråkig, han är ju söt och så men han ser inte så kul ut och rida men där hade jag fel. Han var pigg och framåt och var tvärt Imot vad jag trodde han var jätte kul att rida! Han var väldigt hård i munnen men tillslut fick jag honom i form lite gran fast det var inte så länge för han har typ Inge ork till det ännu. Vi hade markarbete och skulle galoppera över bommar och göra galoppombyte över bommen och det trodde inte Åsa ( ridläraren) att han kunde men han gjorde det! Och efter några gånger började han tycka att det var jobbigt så då bokade han lite men det var inte så högt! Haha!! :) nästa gång vi hoppar ska jag få ha honom :)

/ Amanda

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 9 oktober 2012 20:42

Som rubriken lyder.... Jag släpades i asfalten.

Men jag tar allt från början.....


Jag, tyra och Elina red ut på ponnysarna. Jag hade Lord, dom andra hade sina egna hästar. Vi red över en väg.


Vi var på andra sidan vägen och det kom en buss. Lord såg den men hela situationen tyckte han var jobbig och han hoppade in lite mot diket.



För att jag inte ville att något allvarligare skulle hända hoppade jag genast av. Jag vet inte riktigt vad som sedan hände men Lord vart typ rädd för mig precis i nedhoppet och kastade sig mot diket.


Jag tappade Totalt balansen och föll pladaskt ned i asfalten. Skulle precis resa mig då han vart ännu räddare och började schena framåt. Jag höll i panik fortfarande i tygeln utan att ens tänka på det. Jag släpades 5 meter på asfalten och sedan släppte jag och då stannade han. På uppskrapade ben ställde jag mig åter igen upp, ville verka lugn men det gick inte. Jag ville bara kasta mig om honom och rida hem.


Men Lord var lika skärrad och han och satte fart över vägen. Jag sprang efter, men jag ramlade igen. Fort upp på benen igen i hopp om att han skulle stanna och vänta in Morriz och Cedilla.... Men han förvsann runt hörnet.


Jag totalt bröt ihop. Jag var rädd och hade så sjukt ont i mina händer och i mina knän. Lord var borta och jag visste inte alls vad jag skulle göra. Bara en pytteliten stund efter kom tjejerna till mig och jag ringde pappa.


Pappa ringde tillbaka till mig ett tag efter och sa att Lord var hemma. Han hade sprungit raka vägen in i stallet och börjat käka sin mat som om inget hade hänt.


Jag var fortfarande darrig och kunde knappt gå på mina söderskrapade knän. Pappa kom och hämtade mig på 4hjulingen.


Jag kramade om Lord hals länge. Grät och var så sjukt glad. För inget hade ju gått så illa som det kunde. Jag fick lite skrapsår men han var precis samma lilla Lord.


Så trots ett par trasiga ridbyxor, en uppskrapad jag och ett par nedslipade ridstövlar gick allt ändå bättre än vad det kunde gått. Han kunde lika gärna blivit överkörd os.v Jag kunde brutit något.


Aja. Det är såna här ridturer man får glömma det dåliga som hände och ta med sig alla lärdomar, eller? :)


Men jag älskar dig ändå! :)


       


//Alice



Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 9 oktober 2012 11:02

Sitter i matsalen och har ätit lunch det gick att äta! Jag fick också C på spanska provet! :D
Idag har vi ridprofil och jag tror att vi ska ha markarbete. Och nästa vecka ska vi ha hel dag och då ska jag ha med mej King dit. Pappa kör mej och King på morgonen. Och på förmiddagen så är det ett dressyr program sen är det hoppning på eftermiddagen. Det ska bli jätte kul jag skulle haft honom förra gången men jag hade ridit hårt dagen innan så det gick inte :( men bloggar ikväll! :)

/ Amanda

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 9 oktober 2012 09:15

Jag ligger på C i spanska än så länge!!! Feta stolt med tanke på att jag inte alls tycker att jag är bra i det ämnet!:D

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 8 oktober 2012 21:56

Jag har typ kommit in i någon blogg svacka vilket inte är bra när man har en blogg att skötta! Jag måste verkligen skärpa mej rejält!!!!

Idag res jag ML på en pigg och fin ponny! Han var super fin men väldigt pigg vilket jag tycker är bra! Fast han blir lite jobbig om han blir pigg, stark och spänd på samma gång då är det jobbigt men när han bara slappnar av blir det toppen! ;) jag har ridit på gummisnodd i två dagar tidigare för att jag ska kunna tänka lite mer på hur jag ska göra så att jag inte ska behöva tänka på mej och honom samtidigt det blir lite lättare om jag har den då så att han också går i rätt form och blir lite mer avslappnad så jag kan sitta ner i hans trav. Han blir så skumpig när han blir spänd och inte går i en lite lägre form. Men det kändes bra idag utan den också jan var bra!
Jag red också på en äng och han fick galoppera lite och det var uppskattat kan jag säga det vart full rulle kanelbulle! Haha det var kul!!! :D

Imorron ska han nog vila för det är typ imorron det passar att han ska ha en vilo dag!

Här kommer ett vecko schema för ridningen den här veckan ska försöka göra en sån här varje vecka!

Tisdag: vila

Onsdag: hoppträning

Torsdag: rider ut i skogen

Fredag: rider med gummisnodden och rider ut en sväng sen i paddocken lite Dressyr och övar på ett dressyr programTill hel dan på ridprofilen

Lördag: rider it barbacka i skogen lite lungt mest skritt

Söndag: tävling på hemmaklubben L:C & L:B. L:C är på stil så det blir våran första stil! Men det ska nog gå bra det med! :)

/ Amanda

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 8 oktober 2012 20:17

Nu är nästan måndagen slut. Jag har slitit i stallet sen skolan slutade. Red Timon, det gick bra!

Fick reda på att han vägde 395 kg!:) (tjååckis) för vi var och vägde dom hihi;)

Timon var rätt pigg!:) Ingen nyhet för det är han nästan alltid!:)

Mamma red Lord, det gick bra!

Lääängtar till helgen!:D
//Alice

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 8 oktober 2012 15:00

Har no brb!

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 8 oktober 2012 07:44

Idag är det åter igen måndag. Samma sak varje vecka. HALLÅ kan någon byta bort måndagen mot någon myyycket roligare dag?!:)

Aja jag sitter åååter igen i skolan. Slutar 3.... drar hem å rider Timåån. Mamma skulle rida Lord idag!:)

På onsdag tar jag Timon på hoppträningen!:D Sen i helgen är det täääääävling!!!!:)
//Alice

Ovido - Quiz & Flashcards