hopponnys

Alla inlägg under oktober 2012

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 14 oktober 2012 06:44

Nu ska jag hoppa in i duschen och sen bär set av mot stallet och King! Hoppas han inte fått ur knopparna på något sätt! :S Jaja annars får jag väll bara rulla upp dom igen.
Bloggar om en stund igen!

/ Amanda

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 13 oktober 2012 21:43

Kom precis in fra stallet...! Har knoppat Timon, Lord och Lillfisen(Cedilla!)

Lord var ju för sjukt SNYGG i knoppar! Han har verkligen en riktig biffig hals!:D Muuums;)

Idag red jag min lille prins först. Timon.
Jag red barbacka och vi red ner vid sandtaget. Det rasade sand typ 20 meter ifra oss och Timon tyckte det var superläskigt huuu!! Jag hoppade av och ledde förbi honom. Han såg ut som en hingst hah!;)

Sedan red jag Lordan. Det gick bra men han var bara lite på bettet och pigg men annars är jag nöjd!;)

SUPERPÖNNISAR!:D

Ska bli jätteskojjigt imorrn. Ska debutera LB med Lord men jag känner att det kommer att gå prima!;)

//Alice

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 13 oktober 2012 21:21

Sitter och kollar på pensionärs jävlarna i USA! Dom är bara för roliga!!
Idag när jag red så gick det inte så jätte bra för jag red barbacka och han var jätte pigg så det blev inte så bra för när vi travade så va han jätte hög i nacken och så sprang han på jätte fort så jag studsa som en boll där uppe så jag vart lite irriterad för han lyssnade inte alls så mycket på mej! Men jag tömkörde ju bara igår så det var ju inte så konstigt. Men det är ju kul att han är pigg för det vill jag men jag vill ju också att han lyssnar på mej men det brukar han så han var väll bara över pigg. Men vi var och vägde honom nere i sandtaget och han vägde 440 kg en riktig liten tjockis man har ;)
Nej han är jätte fin nu så de så!
Jag snärjde även och packade i ordning allt. Jag tycker inte att det är kul att smörja men det är skönt när det är gjort tycker jag och så blir det ju fint och fräscht! Jag och mamma fixade också i ordning honom. Mamma borstade och tvättade svans och ben och jag knoppade honom! Dom vart ganska bra men jag glömde att fota dom men jag gör det imorron ( om
Jag kommer ihåg ).
Jag har även gjort smoothie till efterrätt ikväll och det vart jätte gott!
Jag är as taggad för imorron så jag säger bara: PASSA ER IMORRON FÖR JAG OCH KING ÄR PÅ HUGGET!!!! Och då är det farligt för er andra! ;) haha!!!

/ Amanda & King

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 13 oktober 2012 18:41

Kussen fyller 20 bast idag så nu fixas det iordning massor, snart går vi hem till födelsedagsbarnet och festar ;) sho! /Tyra

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 13 oktober 2012 14:21

Drar igång med smörjningen nurå! Får sen om jag nånsin blir klar med allt dehära smutsen.. Fy Tyra.. ;) /T

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 13 oktober 2012 10:34

Lördag idag alla Goa och glada! Nu käkar jag lite sen vidare mot sheerwoodskogen! ;) även kallat stallet.. :D /Tyra

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 13 oktober 2012 10:33

Nu ska jag snart åka till stallet. Och då ska jag ju rida, mocka, smörja, packa och fixa honom till imorron. Han ska ha knoppar imorron för det är ju på stil och då tycker jag att han ska vara lite extra snygg! Men om det inte blir några bra knoppar så får han ha en bara i lugen! Men jag fick till knopparna på Dressyren på ridlägret men jag hoppas att dom blir fina annars kommer han inte ha knoppar.

/ Amanda

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 13 oktober 2012 07:59

Idag är det Lördag! Bara ville säga det till alla ni som inte visste!;)

Idag ska Alla grejor smörjas och Timon ska ridas barbacka. Jag rider antingen Lord med sadel eller så går jag ut och leder honom...!;)

Jag är rätt taggad till imorrn. Särskilt till LB debuuteeen!! Och det är första gången JAG tävlar 1 meter! Timon är ju C-ponny så det blir ju 10 cm lägre i varje klass!:)

Meen nu ska jag nog snart gå ut i stallet och börja fixa!:)

//Alice

Ovido - Quiz & Flashcards