hopponnys

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2012

Tankar, deepshit...

Nu kommer ett deepshit om ett känsligt ämne för mig men jag delar med mig av mina tankar ändå nu:

det är ju så att min ponny är väldigt speciell och t.o.m jag som känner honom tycker att han är svår. Han får för sig saker ibland och då står han på bakbenen eller med rumpan upp i vädret, han vill alltså gärna bestämma :P det är nästan lite pinsamt att säga men han har redan slängt av mig 10-11 gånger och jag har haft honom i snart 4 månader... Haha tyck vad ni vill men det är så det ligger till.. Och ja jag tycker det är rätt jobbigt med en ponny som inte går att rida ut ensam på, inte vill gå in på banan eller framhoppningen knappt ens hoppar.. Han brukar titta rätt mycket på hinder och därför stanna, men han gör inte ett typiskt stopp utan slänger sig oftast åt sidan i sista stunden. På det viset har han alltså fått av mig ett flertal ggr..:P

Jag och mamma tänker för fullt. Är han för svår för oss i och med att det är våran första häst och vi inte är så rutinerade av tävlingar och d.y.l Mamma och pappa är inte helt vana vid att hantera hästar och därför sköter jag om det mesta själv och jag har inte den kunnigheten om vad man ska göra för att få bort Morriz beteende. Stegringar, caprioler bockningar mm..
Han kanske helt enkelt är en för svår ponny för oss..? Jag vill verkligen inte ta beslutet att sälja honom, jag har fastnat för honom och han är ju MIN ponny. Min älskade, fina, underbara vän! Det känns som om jag knappt har gett honom någon chans... Men jag vill ju såklart att det ska funka mellan ryttaren och dess häst. Jag vill kunna rida ensam om de andra är borta och jag vill kunna gå in på framhoppningen utan att behöva sitta av och kunna gå in på tävlingsbanan utan att be om hjälp. Jag kanske inte är tillräckligt rutinernad för att klara av Lidens Cap Amoure.. Är han inte rätt ponny för mig? Vad tycker ni? Hjälp mig, ge mig tips, snälla? .....
/T

 
 
Lina

Lina

21 oktober 2012 19:12

Du kan jag fråga tränare om tips hur du ska träna bort det, be dom hjäpa dig att rida honom en gång i veckan kanske? Jossan brukar ju rida Idas hästar för att hon behöver hjälp med dom ;) Tycker att du kan försöka med de :) Och du ska verkligen inte sälja honom Tyra! Ni är jätte fina tillsammans :* <3

http://www.lovelina.bloggplatsen.se

 
Lovisa

Lovisa

22 oktober 2012 13:21

Min ponny var också sådär i början när jag fick honom! Jag åkte av VARJE dag på honom. Det fortsatte så det första året, han testade mig i varenda situation. Jag har åkt till akuten, jag har haft stödbandage osv. Men jag ångrar ingenting, olyckor händer och jag tror att allt hans testande och mitt envisa psyke om att jag skulle klara av den här ponnyn gjorde att vi är så pass sammansvetsade som vi är idag! Han är min bästa kompis och jag har lärt mig mer på honom än vad jag hade gjort med någon annan ponny! Det gäller att vara målmedveten och aldrig ge upp! Keep it up med din ponny och bar lika envis som honom och träna mycket för att få honom fokuserad på vad du vill att han ska göra!:)

http://Otusan.blogg.se

TyrAmandAlicElina Strömgrensson

22 oktober 2012 15:07

Tack för stödet! :) /Tyra

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Hejhej! Det var läääänge sen... Haha för er som fortfarande hänger på här så bloggar Alice numera på alsateam.bloggplatsen.se tillsammans med Sandra jaeschke (stavning??) kolla in där riktigt fin blogg! Elina bloggar på elofoto.bloggplatsen.se med Lo...

God morgon jag vaknade av att Lava min katt höll på att leka med något bland mina gardiner. Och när jag kolla hade hon dragit ner min mobil från säng kanten och höll på att leka med den och laddaren. Busig misse jag har! ;) haha! Men idag ska jag åka...

Hejsan till er som fortfarande läser bloggen vilket jag inte tror att någon gör när den inte blir uppdaterad! Men det var väldigt länge sen så jag har Ingen aning om vad jag ska skriva? Jo det gick jätte bra när jag hoppträna sist han var super...

Ovido - Quiz & Flashcards