hopponnys

Direktlänk till inlägg 14 oktober 2012

Glad eller ledsen?

Av TyrAmandAlicElina Strömgrensson - 14 oktober 2012 18:47

Har verkligen ingen lust alls att blogga nu men får lov att skrapa ihop ett inlägg iaf!

Dagen började på sämsta möjliga vis.. Jag försov mig såklart och väl i stallet så åkte pappa hem igen med min ryktlåda så jag fick låna borstar och så blev det stressigt men knoppningen eftersom jag knoppade på morgonen och hade inte så mycket tid. Men vi kom iaf på plats i lagom tid.

Första klassen (80 clearround) gick skitbra! Fast Morriz ville först inte gå in på banan och var en hårsmån ifrån att stegra över.. Men in på banan kom vi till slut och ponnyn levererade och vi vann fåran första lokala rosett ihop! Glad som jag va så taggade jag på nytt till nästa klass.

På framhoppningen till LC stilen så kändes han trött och han lixom krullade ihop sig så fort man tog lite i tygeln. Han hoppade ändå snällt och så vart det min tur på nytt. 1:a 2:a och 3:e hindet flög han över och allt kändes perfekt men så blev avståndet fel till 4:an och antingen hade han fått hoppa av gigantiskt eller väldigt nära så han valde att stanna och det var smart gjort av honom. När jag kom på hindret på nytt så blev det samma missförstånd men han var grymt snäll och hoppade ändå men det blev alldeles för lång och han orkade inte över, bakbenen hamnade framför bakbommen och halva hindret rasade... Men jag tar på mig de felen FULLSTÄNDIGT! Jag kom ändå i balans igen till nästa hinder men det va ett vågplank som tydligen var läskigt så där stannade han 1 gång :( men sen hoppade han jättefint resten av banan fast han fick med sig 1 bom på 6:an. Slutade på 21 fel.. :/ och stilpoängen vill jag inte ens ta upp.. Näst intill pinsamt..

Jag vet inte om jag ska vara glad eller ledsen, nöjd eller besviken..? Det känns ändå rätt okej iomed att våran första lokala rosett hänger på väggen. Men såklart är jag besviken, för vem skulle inte vara det? Jaja det är bara glömma det dåliga och ta nya tag nästa gång! /Tyra


Someday we're going to shine bright like the sun and all the millions stars in the sky.. <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Hejhej! Det var läääänge sen... Haha för er som fortfarande hänger på här så bloggar Alice numera på alsateam.bloggplatsen.se tillsammans med Sandra jaeschke (stavning??) kolla in där riktigt fin blogg! Elina bloggar på elofoto.bloggplatsen.se med Lo...

God morgon jag vaknade av att Lava min katt höll på att leka med något bland mina gardiner. Och när jag kolla hade hon dragit ner min mobil från säng kanten och höll på att leka med den och laddaren. Busig misse jag har! ;) haha! Men idag ska jag åka...

Hejsan till er som fortfarande läser bloggen vilket jag inte tror att någon gör när den inte blir uppdaterad! Men det var väldigt länge sen så jag har Ingen aning om vad jag ska skriva? Jo det gick jätte bra när jag hoppträna sist han var super...

Ovido - Quiz & Flashcards